کد خبر: 476654
تاریخ انتشار :

امیر قطر: با ترامپ درباره راه‌حل بحران شورای همکاری خلیج‌فارس به توافق رسیدیم

پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

«شیخ تمیم بن‌حمد آل‌ثانی» امیر قطر، روز گذشته پس از دیدارش با «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهوری آمریکا در کاخ سفید، گفت: «گفت‌وگوها با رئیس‌جمهور ترامپ شفاف و سازنده بود. روابط دوجانبه‌مان و مسائل مهم منطقه‌ای از جمله بحران سوریه مورد بحث و رایزنی قرار گرفت.»
به گزارش نامه نیوز امیر قطر افزود: «مشترکا توافق شد که بحران خلیج‌فارس به تمامی طرف‌ها و نیز به تلاش‌ها برای مبارزه با تروریسم آسیب می‌زند، و لذا گفت‌وگو تنها راه‌حل این بحران است.»
پیش از این، امیر قطر از ترامپ به دلیل تلاش‌های شخصی‌اش و نقش مهم وی در تلاش‌ها برای ایجاد حل و فصل بحران در شورای همکاری خلیج‌فارس، تشکر کرد.
از سوی دیگر، دونالد ترامپ گفت: «امور با قطر به شکل بسیار خوبی جلو می‌رود. شیخ تمیم، دوست خوب من است و با هم به خوبی همکاری می‌کنیم.»
ترامپ طبق عادت خود در دیدار با حکام عربی، به نقش آنها در خرید جنگ‌افزارهای آمریکایی اشاره کرد و گفت: «کنار من مردی است که حجم زیادی تجهیزات از ما می‌خرد و خریدهای زیادی در ایالات متحده انجام می‌دهد، از جمله شمار زیادی هواپیمای نظامی، موشک و برخی تسلیحات دیگر.»
نشست امیر قطر و ترامپ در کاخ سفید در شرایطی انجام می‌شود که تنش‌های داخلی فزاینده‌ای در منطقه خلیج‌فارس شکل گرفته است. عربستان سعودی، امارات، بحران و مصر در پنجم ژوئیه 2017، با متهم کردن قطر به حمایت از تروریسم، روابط اقتصادی و سیاسی‌شان با این کشور را قطع کرده‌اند.
منبع: تسنیم

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها