کد خبر: 477258
تاریخ انتشار :

مک کین: حملات آمریکا به سوریه بی نتیجه است/ از ترامپ قدردانی می کنم/به یک استراتژی جامع برای سوریه و کل منطقه نیاز ‏داریم

پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

به گزارش نامه نیوز مک کین بامداد شنبه با صدور بیانیه ای تصریح کرد: من از ‏رئیس جمهوری برای اجرای عملیات نظامی علیه رژیم اسد قدردانی می کنم ... ولی برای دستیابی به موفقیت درازمدت، ما به یک استراتژی جامع برای سوریه و کل منطقه نیاز ‏داریم.
مک کین افزود: رئیس جمهوری باید اهداف خود را نه فقط با توجه به داعش بلکه همچنین جنگ سوریه و نفوذ برخی کشورها در منطقه ‏مشخص کند. حملات هوایی ممکن است ضروری باشد، اما به تنهایی و جدا از یک راهبرد نمی توانند اهداف ایالات متحده در ‏خاورمیانه را محقق کنند‎.‎
به گزارش ایرنا، بامداد شنبه آمریکا، انگلیس و فرانسه چند منطقه در خاک سوریه را هدف حملات موشکی قرار دادند.‏‎
رسانه‌های غربی در روزهای گذشته مدعی استفاده از تسلیحات شیمیایی در شهر دوما در غوطه شرقی سوریه شده اند و آمریکا، ‏انگلیس و فرانسه به همین بهانه، تهدید به اقدام نظامی مشترک علیه سوریه کردند‎.
دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا سه شنبه گذشته سفر خود به آمریکای لاتین را برای شرکت در یک اجلاس دوره‌ای لغو کرد ‏تا بنا به اعلام کاخ سفید، موضوع سوریه را پیگیری کند‎.
‎«‎جیمز متیس» وزیر دفاع آمریکا هم برنامه های سفر خود در هفته جاری را لغو کرده تا در واشنگتن بماند و موضوع سوریه را ‏بررسی کند‎.
تروریست های سوری مدعی شده اند که شهر دومای سوریه شامگاه شنبه (18 فروردین ماه)، هدف بمباران شیمیایی قرار گرفته و ‏در جریان آن 75 سوری کشته و ده ها تن دیگر زخمی شدند‎.
دولت سوریه، داشتن هرگونه دخالتی را در این حمله شیمیایی رد کرده و سفیر و معاون نمایندگی روسیه در سازمان ملل متحد هم ‏استفاده از سلاح شیمیایی را روش کثیف تروریست ها برای جلب توجه دانسته است‎.‎‏ ‏
منبع: ایرنا

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها