کد خبر: 477476
تاریخ انتشار :

رژیم صهیونیستی نگران دست‌یابی دمشق به سامانه‌های اس۳۰۰ روسیه

پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

به گزارش نامه نیوز، به نقل از روزنامه القدس العربی، شبکه دو تلویزیون رژیم صهیونیستی اعلام کرد که مسؤولان وزارت جنگ اسرائیل نگران این هستند که حمله کشورهای غربی روسیه را وادار به تسریع در فروش سامانه دفاع موشکی پیشرفته به سوریه کند؛ مساله‌ای که احتمالا فعالیت ارتش اسرائیل در منطقه را دشوار می‌کند.
مسؤولان امنیتی و نظامی اسرائیلی معتقدند که مسکو درخواست‌های تل‌آویو را نادیده خواهد گرفت و مجهز کردن نظام سوریه به سامانه اس۳۰۰ را تسریع خواهد کرد و این مساله اسرائیل را در مقابله با ایران تنها خواهد کرد.
سامانه اس۳۰۰ در مقایسه با تمامی سامانه‌های موشکی که نظام سوریه در اختیار دارد، پیشرفته‌تر است. این سامانه نه فقط توانایی سرنگونی جنگنده بلکه توانایی انهدام موشک‌های بالستیک را در فاصله کمتر از ۱۵۰ کیلومتر دارد.
نظام سوریه از چند سال پیش از روسیه خواسته این کشور را به اس۳۰۰ مجهز کند اما مسکو تحت فشارهای اسرائیل و آمریکا از این اقدام امتناع کرده است.
سرگئی رودسکوی، رئیس اتاق عملیات در ستاد کل ارتش روسیه اعلام کرده که این کشور در مجهز کردن نظام سوریه به سامانه اس۳۰۰ در پی حمله کشورهای غربی بازنگری خواهد کرد.
بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر اسرائیل روز شنبه اعلام کرده بود که از حمله کشورهای غربی علیه نظام سوریه حمایت می‌کند.
جنگنده‌های آمریکا، فرانسه و انگلیس بامداد شنبه مقرهای نظامی ارتش سوریه را هدف قرار دادند.
منبع: ایسنا

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها