کد خبر: 477662
تاریخ انتشار :

سومالی به همکاری نظامی خود با امارات پایان داد

پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

خبرگزاری رسمی امارات ( وام) گزارش داد : این تصمیم بعد از آن اتخاذ شد که نیروهای امنیتی سومالی با متوقف کردن هواپیمای غیر نظامی این کشور در فرودگاه مگادیشو ، مبلغ 10 میلیون دلار موجودی این هواپیما را ضبط کردند.
به گزارش نامه نیوز بر اساس این گزارش مبلغ مذکور برای پرداخت حقوق نظامیانی که در منطقه پوتلند و شمال غربی سومالی تحت آموزش قرار دارند و حقوق ماهیانه افسران اماراتی شاغل در این کشور اختصاص یافته بود.
دولت سومالی سه روز پیش اعلام کرد که دولت این کشور از این پس آموزش بخشی از ارتش و پرداخت حقوق این نظامیان که پیش از این برعهده امارات متحده عربی بود را انجام خواهد داد.
«محمد مرسال شیخ عبدالرحمن»، وزیر دفاع سومالی در گفت‌وگو با خبرگزاری ملی سومالی گفت: با وجود توافق‌نامه نظامی موجود با امارات متحده عربی، از این پس آموزش بخشی از ارتش و پرداخت حقوق این نظامیان که پیش از این برعهده امارات بود را دولت خودمان برعهده خواهد گرفت.
وی اظهار داشت: به عنوان دولت سومالی حقوق تمامی نظامیان در ارتش سومالی از جمله نظامیان سومالی در اردوگاه ژنرال گلدن را پرداخت خواهیم کرد. نظامیانی که توسط امارات آموزش دیده‌اند نیز در واحد‌های مختلف در داخل ارتش به کار مشغول خواهند شد.
به تازگی نیروهای امنیتی سومالی در فرودگاه بین‌المللی موگادیشو یک هواپیمای مسافربری خطوط هوایی امارات متحده عربی که در آن 9.6 میلیون دلار پول نقد به صورت غیرقانونی جاسازی شده بود را کشف و ضبط کردند.
سومالی یک کشور ساحلی است که در منطقه راهبردی شاخ آفریقا در شرق آفریقا واقع شده‌ و پایتخت آن موگادیشو است. این کشور، قبلاً با نام «جمهوری دمکراتیک سومالی» شناخته می‌شد و 98 درصد مردم آن مسلمان هستند.
مرزهای این کشور در غرب به اتیوپی، از شمال و نیمه غربی به جیبوتی، از جنوب غرب به کنیا، از شمال به خلیج عدن و اقیانوس هند در شرق محدود می شود.
در پی اتخاذ موضع بی طرفانه سومالی در جریان بحران قطر، سطح روابط این کشور با امارات متحده عربی کاهش یافته است. علاوه بر این، سومالی به دلیل حمایت دولت امارات از جمهوری خودخوانده سومالی‌لند با این کشور اختلاف دارد.
منبع: ایرنا

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها