کد خبر: 479269
تاریخ انتشار :

سفارت ایران حمله انتحاری در کابل را محکوم کرد

پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

سفارت جمهوری اسلامی ایران در کابل پایتخت افغانستان ساعاتی پس از وقوع این حمله با صدور بیانیه ای اعلام کرد، جنایت دلخراش حمله انتحاری به یک مرکز ثبت نام انتخاباتی در دشت برچی که طی آن تعداد زیادی از مردم بی گناه افغانستان کشته و زخمی شده اند را به شدت محکوم می کند.
به گزارش نامه نیوز در این بیانیه آمده است، ضمن اعلام انزجار شدید نسبت به مسببین این حادثه غم انگیز و اعلام همدردی عمیق با بازماندگان آن، حمایت و همبستگی کامل خود را با دولت و ملت افغانستان برای مبارزه و مقابله با گروه های تروریستی اعلام می دارد.
«وحید مجروح» سخنگوی وزارت بهداشت افغانستان اعلام کرد که تا ساعت 17در نتیجه این حمله انتحاری در «گولایی مهتاب قلعه» واقع در منطقه دشت برچی کابل 48 تن کشته و 112 تن دیگر زخمی شده اند اما یاد آور شد که با توجه به شدت جراحات برخی از مجروحان و دریافت گزارش های جدید از بیمارستان ها احتمال تغییر آمار تعداد کشته شدگان وجود دارد.
یک عامل انتخاری خود را در میان صف شهروندان کابل که به منظور اعلام تمایل خود برای شرکت در انتخابات به مرکز ثبت نام از رای دهندگان مراجعه کرده بودند، منفجر کرد.
قرار است در مهر ماه امسال انتخابات مجلس نمایندگان و شوراهای استانی افغانستان همزمان در 34 استان این کشور برگزاری شود. ثبت نام از رای دهندگان گام نخست عملی در بخش اجرایی این انتخابات است که نشان می دهد چه تعداد از شهروندان در کدام یک از مراکز رای گیری حضور خواهند یافت.
گروه تروریستی داعش مسئولیت این حمله غیر انسانی را به عهده گرفته است.
«نجیب دانش» سخنگوی وزارت کشور افغانستان گفته بود که مهاجم حدود ساعت 10 صبح به صف ثبت نام کنندگان برای انتخابات حمله کرده است. در بین کشته ها و زخمی های این حادثه زنان و کودکان نیز دیده می شوند.
کمیسیون مستقل انتخابات با هماهنگی دولت افغانستان از 25 فروردین ماه گذشته روند ثبت نام از رای دهندگان را آغاز کرد؛ اما به گفته مسئولان افغانستان استقبال از این مرحله تاکنون در حد انتظار نبوده است.
طالبان و گروه های مسلح مخالف دولت افغانستان انتحابات پیش رو را به بهانه حضور نیروهای خارجی در این کشور و فرمایشی خواندن انتخابات تحریم کرده اند.
انفجار دیگری نیز روز یکشنبه در استان «بغلان» در شمال افغانستان بر اثر جاسازی مین در کنار جاده رخ داد که در نتیجه 6 تن کشته و 3 تن دیگر زخمی شدند.
منبع: ایرنا

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها