کد خبر: 480330
تاریخ انتشار :

رییس شاخه جوانان «ندای ایرانیان»: اصولگرایان هم ضرورت انجام اصلاحات را می دانند

پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

سیدسبحان تقوی اظهار کرد: متأسفانه در سال‌های گذشته ما به سمتی رفته ایم که مشکلات حل نشده را تبدیل به معضلاتِ حل نشدنی کرده‌ایم. به نظر من دولت باید برای حلّ معضلات و جبران کاستی ها، راهکارهای عملی ارائه کند؛ اما این کافی نیست. دولتِ مستقر باید در عین حال که تصمیم و نظر بدنه‌ی کارشناسی و با تجربه و صاحب صلاحیت را مبنای عمل خود برای برون رفت از تنگناها قرار می‌دهد؛ اولاً توان اقناع افکار عمومی در توجیه برنامه های خود را داشته باشد و ثانیاً بتواند شهروندان را برای آنچه می گوید با خود همراه کند.
به گزارش نامه نیوز، این فعال سیاسی گفت: این اقناع و این همراه‌سازی، مستلزم وجود رابطه‌ای دوسویه و مؤثر میان دولت مستقر و بدنه ی رأی دهندگان و حامیان است که متأسفانه از سال ٩٢ به ندرت شاهدِ آنیم. به عبارتی، دولت در برقراری ارتباطی مؤثر میان خود، مدیران و برنامه هایش با بدنه‌ی اجتماعی که تا روز انتخابات و تا پای صندوق رأی همراه رئیس این دولت بوده اند، ناموفق بوده است. حسن روحانی و مشاورانش باید به این بیاندیشند که چه شد که از سویی ارتباط گیری آنها با حامیان دولت و همراه سازی بدنه ی حامی در آن ٤ سال اول موفق نبود و بدتر از آن، چه شد که حتی در لایه ی حامیان جدی تر دولت و رئیس جمهور که در ٤ سال اول تمام قد پای دولت ایستاده بودند نیز ریزش های گسترده رخ داده است؟
وی افزود: بر این باورم که با توجه به نابسامانی‌های موجود در وضعیت کشور، چنانچه دولت راهکارهای عملی برای حل مشکلات ارائه کند و با استفاده صحیح از ظرفیت و توان خود در ارتباط با بدنه، همراه سازی را نیز به خوبی انجام دهد، سایر بخش های حاکمیت که از ابعاد نابسامانی های موجود به خوبی باخبرند، با دولت همراه شده و یا دست کم در برابر فشار افکار عمومی مقاومت جانانه ای نمی‌کنند.
رئیس شاخه جوانان حزب ندای ایرانیان گفت: امروز با نسلی مواجهیم که معتقد به عبور از جریان های سیاسی کشور است. نسلی که خودِ من نیز در میان شان تنفس می‌کنم. نسلی که تلاش گروه های سیاسی مختلف را در پیشبرد اهداف و برنامه هایشان، بازی‌های سیاسی بی‌نتیجه می داند و در عین حال که میراث خوارِ ناخواسته ی بسیاری تلخی ها و گرفتاری های نظری و عملی بزرگترهای خود است، در بازی هایی که پیش چشمش در جریان است مشارکت داده نشده و لذا احساس تعلقی به بازی و بازیگران آن ندارد.
وی ادامه داد: به اعتقاد من مدیری می‌تواند برای امروز و فردای این کشور مفید باشد که زبانش زبان زمانه است و اگر در جذب جوانان و افراد این نسل تلاشی نمی کند، لااقل آنها را گریزان هم نمی سازد. اگر دولتِ مستقر تدبیری می کرد و شرایطی را فراهم می آورد که فارغ از تعارفاتِ معمول و تشریفاتِ مرسوم، امکان حضور جدیِ جوانترها در مدیریت کشور ایجاد شود، چه‌بسا تا این اندازه شاهد رخوت و خمودی در فضای جوانانه‌ای که باید سرشار از نشاط و حرکت باشد نبودیم. متأسفانه فکر می‌کنم در این دولت، با وجود برخی تلاش‌های پراکنده، اما گام های جدی برای وارد کردن جوانان ایرانی از حاشیه ی بازی به متن و شرکت دادنِ آنها در تصمیم گیری و اجرا برداشته نشد.
این فعال سابق دانشجویی گفت: در دولت های نهم و دهم نیز هرچند به گروه هایی خاص از جوانان میدان داده شد اما نه تنها نتایج مثبتی به بار نیاورد که شوربختانه انجام غیراصولی و نادرست آن موجب شد تا از جوان گرایی تصویری کاریکاتوری و تجربه ای ناموفق در ذهن ها بماند و کار را در دوره های بعد نیز از آنچه هست سخت تر کند؛ چراکه جوان گرایی آن سال‌ها نه مبتنی بر صلاحیت، مهارت و شایستگی، بلکه متکی بر ارادت پروری و اطاعت خواهی برد و موفقیت یک جوان در مدیریت و اجرا را نه توانمندی های وی، که نزدیکی او به فلان مدیر و قرار گرفتنش در مناسباتِ جاری قدرت رقم می زد.
وی افزود: به هرحال مردمی که سال ٩٦ و پیش از آن در سال ٩٢ به دکتر روحانی رأی داده اند، گذشته از وجهِ سلبی رأیشان که همان بیرون نیامدن نام کاندیدای طیف مقابل از صندوق بود، علی القاعده بخشی از خواسته ها و مطالبات خود را برای بهبود وضعیت عمومی کشور و معیشت خود و خانواده هایشان در کنار گشایش های فرهنگی و اجتماعی، در شعارهای روحانی دیده و دنبال کرده اند و به همین دلیل نمی توان به راحتی از کنار آن خواسته ها گذشت. مدیران دولت باید در راستای تحقق همین وعده ها و اجرایی شدن برنامه-های دولت گام بردارند.
تقوی در پایان گفت: مشکل اصلی اینجاست که این روزها سخنان پر آب و تاب رئیس جمهور حتی در میان مدیران دولتی نیز موجب حرکتی مؤثر نمی شود. دلیل این امر هم روشن است. در سطح مدیران میانی و حتی در میان دولتمردان نزدیک به رئیس جمهور شاهد حضور افرادی هستیم که قرابتی با وعده های دیروز روحانی و حرف‌های امروز او ندارند؛ پس نمی توان انتظار داشت بعد از یک سخنرانی و یا اعلام موضع از سوی رئیس جمهور، در بدنه ی مدیریتی کشور در استان‌ها و شهرهای کوچک و بزرگ اتفاقی درخور توجه صورت بگیرد.
منبع: ایسنا

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها