کد خبر: 480488
تاریخ انتشار :

هشدار در مورد رفتار مخرب ترامپ/ اسکای نیوز: دروغ‌های ترامپ خطر جدی برای جهان است

پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

«گرگ میلام» خبرنگار اسکای نیوز در مقاله ای نوشت، «دونالد ترامپ» ادعا می‌کند که واقعیت‌ها را بیان می‌کند اما در عمل عکس آن را انجام می‌دهد.
به گزارش نامه نیوز افزود: هرچند عدم بیان واقعیت از سوی رئیس‌جمهوری آمریکا یک خبر فوری به شمار نمی‌رود اما دروغ‌های او بایستی همه را نگران کند. خواه آن‌ها دروغ، مبالغه، اشتباه و یا هر چیز دیگر باشد، بیان آن‌ها از سوی رهبر دنیای آزاد یک خطر بالقوه به شمار می‌رود.
در این مطلب آمده است: یک خبرنگار آمریکایی به نام « دنیل دیل» به‌طور مرتب آمار دروغ‌های ترامپ را توییت می‌کند. او در تازه‌ترین توییت خود آورده است که وی تاکنون یک هزار و 486 ادعای دروغ طی 458 روز ریاست جمهوری خود بیان داشته که این میزان با 3.2 دروغ در روز برابری می‌کند.
این خبرنگار انگلیسی افزود: شما تصور می‌کنید که برخی گزافه‌گویی‌های ترامپ مانند اینکه هیلاری کلینتون 223 رأی به‌جای 232 رأی کالج کسب کرد - اشتباه زبانی است اما او این مطلب را از زمان تصدی ریاست جمهوری تاکنون هشت بار بیان کرده است.
وی افزود: او به حدی بر دروغ خود پافشاری می‌کند که درنهایت رقبای او از چالش با وی خسته می‌شوند.
میلام در ادامه مطلب خود افزود: سکوت سیاستمدارانی که از دروغ‌های ترامپ طرفداری و یا با او مخالفت می‌کنند شرم‌آور است.
اسکای نیوز تصریح کرد: زمانی که ما از واقعیت دست می‌کشیم و به‌جای حقیقت ترجیح می‌دهیم برای منافع سیاسی افسانه‌ها را باور کنیم، باورمان نسبت به واقعیت‌ها تحت شعاع قرار می‌گیرد.
این رسانه در ادامه بابیان این سؤال که آینده دروغ‌های ترامپ چه پیامدهایی را در پی خواهد داشت هشدار داد که سایر سیاستمداران جهان نیز از گفتن دروغ ابایی نخواهند داشت، همان‌طور که اکنون در جواب سووالاتی که تمایلی به پاسخگویی ندارند آن را کذب می‌خوانند.
این یادداشت در حالی منتشر می‌شود که رسانه‌های انگلیسی پس از اعلام تاریخ سفر رئیس‌جمهوری آمریکا به لندن موضع‌گیری‌های متفاوتی اتخاذ کرده‌اند. هرچند برخی از رسانه‌های دست راستی تلاش می‌کنند تا همسو با مواضع دولت از این سفر تمجید کنند اما اکثر مطبوعات به‌ ویژه رسانه‌های شنیداری معتقدند رئیس‌جمهوری آمریکا مورد استقبال مردم انگلیس قرار نخواهد گرفت.
منابع کاخ سفید اعلام کردند که رئیس‌جمهوری امریکا 22 تیرماه به لندن سفر خواهد کرد. ترامپ در یک سال گذشته سه بار سفر خود را به لندن به دلیل خشم افکار عمومی انگلیس علیه سیاست‌هایش به تأخیر انداخته است.
در سال گذشته تظاهرات و تجمعات اعتراضی متعددی علیه سیاست‌های ترامپ در لندن برگزارشده که عمدتاً با محور درخواست برای لغو سفر وی به لندن سازمان‌دهی شده است.
ژانویه گذشته (دی / بهمن) هزاران تن از مخالفان ترامپ، هم‌زمان با نخستین سالگرد دوره ریاست‌جمهوری‌اش در آمریکا، ضمن تجمع مقابل دفتر نخست‌وزیری انگلیس، فریاد 'وقتت تمام است' سر داده و خواستار کناره‌گیری وی از قدرت شدند.
همچنین کمتر از یک ساعت از اعلام تاریخ سفر ترامپ به انگلیس، هزاران تن از مردم این کشور در کنار گروه‌ها و کارزارهای تبلیغاتی ضد ترامپ برای شرکت در تظاهرات اعتراضی در لندن اعلام آمادگی کردند.
کارزار ائتلاف توقف جنگ که یکی از اصلی‌ترین نهادهای مخالف سفر رئیس‌جمهوری آمریکا به لندن به شمار می‌رود گفته است که بیش از 2 میلیون نفر برای حضور در این تظاهرات اعلام آمادگی کرده‌اند.
منبع: ایرنا

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها