کد خبر: 480512
تاریخ انتشار :

کره شمالی: از کارشناسان هسته ای و خبرنگاران برای بازدید از سایت هسته ای دعوت می کنیم/ تاسیسات هسته ای ما هیچ مشکلی ندارند و خوب کار می کنند /ماه آینده سایت هسته ای تعطیل خواهد شد

پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

'یون یانگ چان' در یک کنفرانس مطبوعاتی اعلام کرد رهبران دو کره موافقت کرده اند زمان انحلال این سایت هسته ای را به صورت عمومی اعلام کنند.
به گزارش نامه نیوز 'کیم جونگ اون' رهبر کره شمالی گفته است از کارشناسان هسته ای و همچنین خبرنگاران برای بازدید از این سایت دعوت خواهد کرد.
این مقام کره جنوبی به نقل از رهبر کره شمالی اعلام کرد که برخی ها معتقدند سایت هسته ای ما از کار افتاده است و تاسیسات آن مشکل دارد به همین دلیل می خواهیم آن را تعطیل کنیم در حالی که شما مشاهده خواهید کرد این تاسیسات هیچ مشکلی ندارند و به خوبی کار می کنند.
اجلاس سران دو کره روز جمعه 7 اردیبهشت با حضور «مون جائه این» رییس جمهوری کره جنوبی و «کیم جونگ اون» رهبر کره شمالی در بخش کره جنوبی روستای مرزی «پانمونجوم» موسوم به خانه صلح برگزار شد.
رهبران دو کره در این اجلاس در مورد «خلع سلاح کامل شبه جزیره کره» به توافق رسیده و موافقت کردند «توافق متارکه جنگ به معاهده صلح تبدیل شود و هر اقدام خصمانه علیه یکدیگر را از این به بعد خاتمه دهند».
'مون جائه این' رییس جمهوری کره جنوبی و 'کیم جونگ اون' رهبر کره شمالی همچنین در بیانیه پایانی اجلاس سران به صورت مشترک موافقت کردند، خلع سلاح هسته ای را محقق و برای این هدف با جامعه بین المللی همکاری کنند.
همچنین در پایان این اجلاس مقرر شد برای رسیدن به «معاهده صلح» گفت و گو های سه جانبه با حضور آمریکا و چهارجانبه با حضور چین برگزار شود.
بر اساس «بیانیه صلح پانمونجوم» دو طرف موافقت کردند که به «دوران خصم و اقدامات مسلحانه در آبهای دریای زرد خاتمه داده شده» و این آب ها به «آبهای صلح» تبدیل شود.
طبق بیانیه پایانی نشست سران دو کره، مذاکرات نظامی در سطح ژنرال ها در ماه می (خرداد) بین طرفین برگزار خواهد شد.
منبع: ایرنا

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها