کد خبر: 480568
تاریخ انتشار :

انتقاد حضرتی به اعطای مسئولیت صدور مجوز رادیو تلویزیون دیجیتال به صداوسیما

پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

الیاس حضرتی با اشاره به مصوبه کمیسیون فرهنگی مجلس مبنی بر اعطای مسئولیت انحصاری صدور مجوز رادیو تلویزیون دیجیتال به صداوسیما گفت: فکر می‌کنم در این باره کج سلیقگی شده است. کسانی که طراح طرح اداره سازمان صداوسیما بودند دوستان خوب ما هستند و ما در کمیسیون فرهنگی هم دوستان خوبی داریم. برخی نمایندگان به دنبال ایجاد اساسنامه کامل، دقیق و به روز برای صداوسیما بودند؛ چراکه در حال حاضر چنین چیزی وجود ندارد. اما متاسفانه در این طرح چیزهایی جا افتاده و سنت‌هایی حاکم شده که مربوط به 40-50 سال قبل است.
به گزارش نامه نیوز، وی با بیان اینکه مناسبت‌ها در فضای تلویزیونی ، دیجیتالی و فضای مجازی کاملا تغییر کرده است، افزود: من فکر می‌کنم بازنگری دقیق‌تری لازم است؛ از جمله اینکه وقتی صداوسیما احساس می‌کند رسانه‌های دیجیتالی و فضای مجازی رقیبش است، نباید صدور مجوز این رسانه‌ها را به صداوسیما واگذار کرد. برای این کار وزارت ارشاد و برخی نهادهای دیگر هستند که می توانند بررسی‌های لازم را انجام دهند. مثل بقیه رسانه‌ها که از ارشاد مجوز می گیرند.
این نماینده مجلس خاطر نشان کرد: در حال حاضر دایره و حدود رسانه یک جنس دارد و آن بالا بردن آگاهی عمومی، روشنگری و آموزش است، اما این درست نیست که در رقابت فضای مجازی و صداوسیما بگوییم اینها از رقیب‌شان مجوز بگیرند. امیدواریم این بخش اصلاح شود.
منبع: ایسنا

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها