کد خبر: 480574
تاریخ انتشار :

پلیس فتا خبر داد: اینستاگرام هیچ سروری در ایران ندارد/ بررسی ۵۱ هزار صفحه مستهجن در اینستا

پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

سردار کمال هادیانفر در نشست خبری پیش از ظهر امروز خود گفت: روزانه بین 6 تا 7 میلیون حمله ساییری در کشور انجام می‌شود که اکثریت آنها دفع می‌شود.
به گزارش نامه نیوز وی گفت: در سال گذشته،296 حمله سایبری جدی در کشور داشتیم که این حملات عمدتا به سامانه ‌ها و زیرساخت‌ها بوده است که 50 درصد از سوی آمریکا و چین ، 30 درصد کشورهای اروپایی همچون آلمان و هلند و مابقی کشورهای آسیایی هستند.
رییس پلیس فتا تصریح کرد: از میان 32 بانک در سال گذشته به 11 بانک که بیشترین گردش مالی را دارند حملاتی وارد شد که البته تذکراتی را داده‌ایم.
وی ادامه داد:خوشبختانه هیچ یک از این حملات آسیب جدی وارد نکرده و دفع شده؛ اما عمده دلایل این حملات ایجاد اخلال در نظام پولی و مالی کشور، زیرساخت‌ها و حوزه‌های انرژی و برق و گاز است.
سردار هادیانفر با بیان اینکه امروز بیش از 49.5 درصد از جرائم فضای مجازی در تلگرام است، اظهار کرد: حدود 70 درصد از کل جرایم در پیام رسان‌ها و شبکه های اجتماعی است.
رییس پلیس فتاهمچنین به فعالیت گروه‌های تروریستی و القاعده در تلگرام اشاره کرد و با بیان اینکه پلیس این موضوع را اوایل سال 96 اعلام کرده است، افزود: امروز 300 کانال مربوط به داعش و تفکر تکفیری با 11 زبان در تلگرام فعالیت می‌کنند.
وی ادامه داد: در این شرایط مدیر تلگرام هم این کانال‌ها را حذف نمی‌کند و می‌گوید خشونت را ترویج نمی‌کند، در حالی که به تفکر این ها توجهی ندارند، البته داعش به برکت جمهوری اسلامی ایران و اقدامات کشور عراق و سوریه و ... از بین رفت؛ اما تفکر آن همچنان وجود دارد.
منبع: ایسنا

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها