کد خبر: 481023
تاریخ انتشار :

۴۰ سوال در لیست سوالات رئیس تیم تحقیقات از ترامپ

پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

به گزارش نامه نیوز، این سوالات همچنین نشان می‌دهد رابرت مولر، رئیس شورای ویژه تحقیقات می‌خواهد به این نکته برسد که آیا دونالد ترامپ، رئیس‌جمهوری آمریکا درباره ارتباطات میان اعضای کمپین ریاست جمهوری‌اش با روسیه اطلاع داشته است یا خیر. این مساله خصوصا روی نشست ژوئن ۲۰۱۶ در برج ترامپ با یک وکیل روس متمرکز است؛ وکیل مذکور مدعی بود اطلاعاتی مخرب از هیلاری کلینتون، نامزد انتخابات ۲۰۱۶ آمریکا در دست دارد.
گفته می شود مولر بیش از ۴۰ سوال از رئیس‌جمهور را به عنوان بخشی از تحقیقات درباره دخالت روسیه در انتخابات ریاست‌جمهوری در دست دارد.
اکثر این سوالات بر تصمیمات ریئس جمهور در برکناری جیمز کومی، مدیر سابق اف بی آی و مایک فلین، مشاور امنیت ملی متمرکز است.
به گزارش روزنامه نیویورک تایمز، رابرت مولر همچنین می‌خواهد بداند که آیا رئیس‌جمهوری آمریکا مایکل فلن، مشاور امنیت ملی سابق خودش را مورد عفو قرار داد یا خیر. این مقام سابق از سوی مولر به دروغگویی متهم است و گمان می‌رود در روند تحقیقات همکاری می‌کند.
پرسش‌های مذکور واضح‌ترین نشانه‌ از آن است که مولر مدارک و شواهد ضمنی کافی برای مظنون کردن رئیس‌جمهوری آمریکا به مانع‌تراشی در اجرای عدالت در اختیار دارد و همچنین دلایلی دارد که باور کند ترامپ احتمالا از ارتباط با روس‌ها اطلاع داشته است. اما هیچ نشانه‌ای مبنی بر اینکه ترامپ اکنون رسما در این تحقیقات مظنون باشد یا اینکه مولر مدارکی دال بر همدستی آشکار ترامپ با روس‌ها داشته باشد، دیده نمی‌شود.
از اوایل سال جاری میلادی رابرت مولر درباره احتمال مصاحبه با ترامپ برای تحقیقات صحبت کرده است اما به نظر می‌رسد آنها درباره چگونگی انجام مصاحبه و میزان همکاری ترامپ اختلاف‌نظر دارند.
منبع: ایسنا

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها