کد خبر: 481144
تاریخ انتشار :

ویزای اربعین بر اساس یورو محاسبه می‌شود

پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

پیش‌نویس تفاهم‌نامه همکاری برای برگزاری باشکوه حماسه پیاده‌روی اربعین حسینی، طی دو روز جلسه فشرده با حضور مسؤولان ایرانی و عراقی تدوین شد.
به گزارش فارس، در این مراسم مسؤولان ایران و عراق با تغییراتی در تفاهم‌نامه همکاری سال گذشته، تردد و استفاده از امکانات برای زائران ایرانی در اربعین را تسهیل کردند.
شهریار حیدری مدیرکل امور مرزی وزارت کشور با اشاره به اینکه پیش‌نویس تفاهم‌نامه همکاری ایران و عراق در اربعین حسینی در 9 بند تدوین شد، اظهار داشت: در عمده مورهای تفاهم‌نامه توافق حاصل شد اما سه مورد ذیل بندهای این تفاهم‌نامه خارج از اختیارات تصمیم‌گیری هیأت عراقی بود و برای بررسی و تصمیم‌گیری نهایی به دولت عراق ارجاع داده و پیگیری این امر به سفارت جمهوری اسلامی ایران در عراق و هیأت دولت این کشور محول شد.
حیدری با بیان اینکه این تفاهم‌نامه پس از تعیین تکلیف موارد یادشده، به امضای وزرای کشور ایران و عراق خواهد رسید، درباره نحوه پرداخت هزینه روادید گفت: ایرانیان با پرداخت معادل ریالی هزینه به سفارت عراق، می‌توانند روادید خود را دریافت کنند و در مقابل بانک مرکزی معادل مبلغ ریالی روادید را به یورو به سفارت عراق تحویل خواهد داد.
منبع: فارس

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها