کد خبر: 481197
تاریخ انتشار :

آیا سئول به همسایه شمالی خود پشت می کند ؟ / تلاش برای تداوم حضور نظامیان آمریکا در کره جنوبی

پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

وی ادامه داد: موضوع نظامیان آمریکایی مستقر در کره جنوبی مربوط به اتحاد میان ما و ایالات متحده است و ارتباطی با توافقنامه‌های صلح ندارد.
این موضوع در ابتدای هفته و پس از آن مورد توجه رسانه‌های کره جنوبی قرار گرفت که «مون چونگ این» مشاور رئیس جمهوری این کشور، در یادداشتی متذکر شد که در صورت حصول توافق صلح میان دو کره، توجیه تداوم حضور نظامیان آمریکایی دشوار خواهد بود.
سخنگوی دفتر ریاست جمهوری کره اما روز چهارشنبه با رد این اظهارات، گفت که به مون در این رابطه تذکر داده شده است.
نزدیک به 29 هزار سرباز آمریکایی در کره جنوبی مستقر هستند و همسایه شمالی این کشور بارها خواستار خروج آن‌ها از منطقه به عنوان یکی از پیش شرط‌های توقف برنامه‌های تسلیحاتی خود شده است.
«کیم جونگ اون» رهبر کره شمالی هفته گذشته برای نخستین بار با «مون جائه این» همتای کره جنوبی خود در مرز دو کره دیدار و ساعت‌ها با او درخصوص آینده روابط دو کشور گفت وگو کرده بود.
سئول پیش از این گفته بود که پیونگ یانگ هیچگونه پیش شرطی برای مذاکرات صلح از جمله خروج نیروهای آمریکایی از منطقه نگذاشته است.
شبه جزیره کره سال ها است که به صحنه کشمکش های سیاسی و نظامی کره شمالی، آمریکا و هم پیمانانش تبدیل شده است و تحولات اخیر می تواند راه برون رفتی از این بن بست باشد.
منبع: ایرنا

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها