کد خبر: 481413
تاریخ انتشار :

پیش فروش عمومی ارز دیجیتال تلگرام لغو شد

پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

به گزارش نامه نیوز وال استریت ژورنال در گفت‌و‎گویی با برخی منابع آگاه در تلگرام اعلام کرده است که پاول دروف، بنیانگذار و مدیرعامل پیام رسان تلگرام بعد از جمع آوری مبلغ ۱.۷ میلیارد دلار به منظور ایجاد شبکه باز تلگرام (Telegram Open Network) که با نامTON مطرح است، قصد انجام امور پیچیده حقوقی به منظور پیش فروش عمومی ارز دیجیتال تلگرام با نام گرام را ندارد و بر همین اساس پیش فروش عمومی ارز دیجیتال تلگرام لغو شده است.
بر اساس اطلاعاتی که در سند ۲۳ صفحه‌ای TON موجود است و مرکز ملی فضای مجازی ایران نیز نسخه فارسی آن را با تمامی جزییات منتشر کرده است، تلگرام در پروژه ایجاد ارز رمزنگاری با استفاده از فناوری بلاکچین با عنوان ارز گرام قصد داشت تا این شبکه غیر متمرکز راهی برای پرداخت و جایگزین ویزا کارت و مستر کارت باشد.
تلگرام با سرمایه گذاری خصوصی جمعی در حدود ۲۰۰ نفراز سرمایه گذاران سازمانی و افراد دارای هویت حقوقی توانست ۱.۷ میلیارد دلار سرمایه مورد نیاز خود را تامین کند؛ البته در این سرمایه گذاری افراد ایرانی حق سرمایه گذاری نداشتند اما قرار بود در سرمایه گذاری عمومی بتوانند شرکت کنند.
بر اساس اعلام منابع آگاه، تلگرام امیدوار بود با عرضه عمومی ارز دیجیتال گرام سرمایه‌ای بالغ بر ۵ میلیارد دلار برای تامین مالی پروژه بلاک چین و ارز دیجیتال خود را جذب کند که حالا باتوجه به مقررات سخت و پیچدگی‌ها، تلگرام از هدف عرضه عمومی دست برداشته است و حالا باید منتظر واکنش پاول دروف درباره شکست بزرگترین پروژه تلگرام بود.
جالب است بدانید که سیاست تلگرام در خصوص پیش فروش ارز دیجیتال خود همواره مبهم بوده و اطلاع رسانی شفافی حتی به سرمایه گذاران کلان این پروژه انجام نشده و همین مسئله سردرگمی و گلایه آن ها را به دنبال داشته است.
گفتنی است؛ در بحث فیلترینگ تلگرام در روسیه و ایران یکی از موضوعات حساسی که همواره عنوان شده است به نگرانی دولت‌ها از گسترش استفاده از این ارز با توجه به تعداد بالای کاربر این پیام رسان و کمرنگ شدن ارزش پول ملی و نقش رگولاتور مالی اختصاص دارد.

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها