کد خبر: 481536
تاریخ انتشار :

یوسفیان ملا: قوه قضاییه از پرداخت بدهی زنجانی قطع امید کند، اعدام می‌شود

پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

عزت‌الله یوسفیان ملا نماینده آمل و عضو ستاد مبارزه با مفاسد اقتصادی با اشاره به آخرین وضعیت پرونده بابک زنجانی، گفت: تمامی اموال بابک زنجانی در داخل کشور با همت وزارت نفت گرفته‌ شده و اموال شناسایی‌شده‌ای که در کشور ضبط نشده باشد، وجود ندارد.
به گزارش نامه نیوز، او ادامه داد: برگرداندن اموال خارج از کشور بابک زنجانی در حد حرف باقی‌مانده و عملی در این خصوص اتفاق نیفتاده است.
این نماینده مجلس با اشاره به صدور و ابلاغ حکم اعدام بابک زنجانی تاکید کرد: اگر بابک زنجانی نتواند بدهی‌اش به وزارت نفت را پرداخت کند یا مسیری را اعلام نکند که این پول پس گرفته شود، دیگر شامل تخفیف نمی‌شود. زمانی او می‌تواند در حکمش تخفیف بگیرد که خودش موجبات تخفیف را فراهم و موجبات تخفیف این است که محکوم خسارت را جبران کند.
یوسفیان ملا افزود: در قانون برای تخفیف به متهم راهکارهایی وجود دارد که این راهکار در دستان بابک زنجانی است اما تاکنون اقدام موثری انجام‌ نشده است. نظام و دستگاه قضایی برای همیشه منتظر اقدام او نمی‌ماند. زمانی که قطع امید کنند و ببینند که هیچ راهی برای بازگرداندن پول‌ها وجود ندارد مطمئناً حکم اجرا می‌شود.
او درباره چرایی عدم اجرای حکم اعدام بابک زنجانی گفت: عدم اجرای حکم اعدام بابک زنجانی به این دلیل است که منتظر بودند پول‌ها برگردد و شرکا نیز اعلام می‌کردند که ما به دنبال برگرداندن پول‌ها و پیدا کردن راهی برای جبران خسارت هستیم. چون برای کشور پول مهم است و اینکه بابک زنجانی زنده باشد یا نباشد هیچ‌چیزی تأثیری ندارد.
این عضو ستاد مبارزه با مفاسد اقتصادی ادامه داد: شرکای خارجی اعلام می‌کنند که کارهایی را برای پرداخت بدهی بابک زنجانی انجام می‌دهیم و هنوز از این موضوع قطع امید نشده است و زمانی که قوه قضاییه قطع امید کند، حکم عملیاتی می‌شود اما هنوز امید است که بدهی بابک زنجانی به وزارت نفت از طریق شرکا برگردانده شود. شرکای بابک زنجانی قول و قرارهایی را در محکمه داده‌اند.
یوسفیان ملا مبلغ دقیق بدهی بابک زنجانی را دو میلیارد و دویست میلیون دلار عنوان کرد.
منبع: اعتماد آنلاین

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها