کد خبر: 482184
تاریخ انتشار :

تذکر به وزیر دادگستری به خاطر فیلترینگ تلگرام

پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

محمدرضا بادامچی با بیان اینکه تذکری کتبی به آوایی وزیر دادگستری در مورد فیلترینگ تلگرام داشته‌ است، گفت: طبق اصل ۶۷ قانون اساسی به عنوان نماینده مردم ایران با خدای خود پیمان بستم که ودیعه‌ای را که ملت به ما سپرده را به عنوان امینی عادل، پاسداری کنم و در انجام وظایف وکالت، امانت و تقوا را رعایت کنم و همواره به استقلال و اعتلای کشور و حفظ حقوق ملت و خدمت به مردم پایبند باشم.
به گزارش نامه نیوز، وی افزود: معتقدم در اجرای اصل ۱۱۳ قانون اساسی در ارتباط با فیلترینگ شبکه اجتماعی تلگرام نظر و رای ریاست جمهوری رعایت نشده چون رییس جمهور صراحتا اعلام‌ کرده در فیلتر کردن تلگرام بی‌اطلاع بوده و تایید نمی کند. البته رییس جمهور برابر اصل ۱۲۲ قانون اساسی در حوزه اختیارات و وظایفی که به موجب قانون اساسی یا قوانین عادی بر عهده دارد، در برابر ملت، رهبری و مجلس شورای اسلامی مسئول است.
نایب رئیس‌ کمیسیون اجتماعی مجلس تاکید کرد: در شرایطی که نیمی از جمعیت کشور در شبکه اجتماعی تلگرام عضویت دارند، اختلال در ارتباطات و رسانه، حقوق مدنی مردم را تضییع کرده است. از اینرو به نظر می‌رسد در چنین وضعیتی، مسئولیت رییس‌جمهوری تحت‌الشعاع تصمیم مقام قضایی قرار گرفته است.
منبع: ایسنا

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها