کد خبر: 482485
تاریخ انتشار :

پیشنهاد کره شمالی برای ایجاد خط هوایی جدید در شبه جزیره کره

پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

به گزارش نامه نیوز، به نقل از خبرگزاری رویترز، در پی اجلاس تاریخی میان رهبران دو کره و تصمیم کره شمالی برای مذاکره جهت کنار گذاشتن تسلیحات خطرناک خود و توافق دو طرف برسر رفع اختلافات از جمله مسائل مربوط به حریم هوایی، پیونگ‌یانگ می‌خواهد یک خط جدید هوایی از طریق حریم هوایی دو کره ایجاد کند.
در همین راستا آژانس هواپیمایی سازمان ملل روز جمعه اعلام کرد که قرار است در چند روز آینده به کره شمالی سفر کرده و درباره این درخواست پیونگ یانگ مبنی بر گشایش خطوط هوایی جدید گفت‌وگو کند.
خبرگزاری ژاپن اعلام کرده است که دو مقام این آژانس وارد فرودگاه پکن شده‌اند. همچنین ایمنی پرواز نیز مورد گفت‌وگو قرار خواهد گرفت.
سخنگوی وزارت خارجه کره‌ جنوبی اعلام کرد: ما مطلع هستیم که کره شمالی پیشنهاد گشایش یک خط هوایی بین‌المللی داده است که از پیونگ یانگ و اینچئون به کشور سوم خواهد رفت. اگر این خط هوایی جدید ایجاد شود در این صورت ترافیک هوایی ایجاد خواهد شد. یک خط هوایی مستقیم میان پیونگ یانگ و اینچئون نیست.
مقامات کره‌ جنوبی اعلام کردند که در حال بررسی درخواست کره شمالی هستند اما هنوز در این باره تصمیم نگرفته‌اند.
از گذشته کشورهایی مانند انگلیس، فرانسه، آلمان و آمریکا به خطوط هوایی خود توصیه کرده‌اند که از حریم هوایی کره شمالی استفاده نکند زیرا ممکن است مورد حمله موشکی قرار بگیرند.
منبع: ایسنا

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها