کد خبر: 482857
تاریخ انتشار :

استقبال «بوریس جانسون» از دیدار خود با سرکرده معارضان سوری

پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

«بوریس جانسون» وزیر خارجه انگلیس ضمن استقبال از دیدار با سرکرده هیأت مذاکره کننده معارضان سوری، این دیدار را «فرصتی چشمگیر» برای بحث و گفتگو پیرامون راههای پایان دادن به «فاجعه انسانی» در کشور جنگ زده سوریه دانست!
به گزارش نامه نیوز در همین ارتباط، دولت انگلیس با صدور بیانیه ای اعلام کرد که بوریس جانسون روز چهارشنبه در لندن با «نصر الحریری» دیدار کرد.
جانسون در اظهارنظری در خصوص این دیدار مدعی شد: «این دیدار برای انگلیس فرصتی چشمگیر فراهم آورد تا با معارضان سوری در مورد تلاشهای مشترک جهت پایان دادن به این فاجعه انسانی بحث و گفتگو کند و به رنج و تألمی که مردم سوریه ظرف هفت سال گذشته متحمل آن شده اند، خاتمه دهد».
وزیر خارجه انگلیس همچنین ادعا کرد که «تداوم عملیات تهاجمی و وحشیانه دولت بشار اسد از جمله کاربرد تسلیحات شیمیایی و امتناع آن از مشارکت در مذاکرات چالش دستیابی به یک توافق سیاسی را پیچیده تر می سازد».
وی در ادامه افزود که «انگلیس همچنان بر این باور است که یافتن یک راه حل سیاسی آینده ای باثبات و روشن تر را برای مردم سوریه رقم خواهد زد».
بوریس جانسون همچنین تأکید کرد که «نصر الحریری و معارضان سوری بار دیگر تمایل خود را برای حضور در مذاکرات مستقیم با دولت سوریه و همچنین روسیه بدون پیش شرط بیان کرده اند».
منبع: مهر

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها