کد خبر: 483143
تاریخ انتشار :

شینهوا: آمریکا با نقض برجام صلح را به خطر انداخت

پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

به گزارش نامه نیوز یکجانبه گرایی آمریکا در امور مختلف اقتصادی و سیاسی در جهان امروز به یک معضل بزرگ برای جامعه بین المللی تبدیل شده است.
این خبرگزاری از قول 'خالد منتسر' از محققان امور بین المللی در لیبی آورده است: حرکت ترامپ در قبال توافق هسته ای بسیار گستاخانه بود او در شرایطی که توافق هسته ای باعث کاهش تنش ها شده بود بار دیگر آتش درگیری را در خاورمیانه مشتعل کرد.
سامی عبدالله از روزنامه الاهرام مصر نیز به شینهوا گفت‌: کار آمریکا تنش آفرینی در خاورمیانه است این کشور هرگز نمی خواهد منطقه خاورمیانه با ثبات باشد.
او افزوده است که آنها درست در شرایطی که اوضاع در خاورمیانه بهبود یافته بود، دست به این کار زدند و توافق هسته ای را مورد تخطی قرار دادند تا به این شکل بتوانند نفوذ آمریکا را در این منطقه حفظ کنند.
'بیلگان آلاگز' از محققان و استادان دانشگاه مرمره نیز می گوید‌: راهبرد آمریکا بی ثبات کردن نقاط مختلف جهان است دامن زدن به تنش ها در سیاست خارجی این کشور نهادینه شده است و به نظر می رسد اروپا به این نتیجه رسیده است که دیگر نمی تواند پیرو آمریکا باشد و این اتحادیه در برجام باقی خواهد ماند.
خبرگزاری رسمی چین می نویسد که با اقدام آمریکا برضد برجام امروز دیگر کسی نمی تواند به آمریکا و تعهداتش اعتماد کند این کشور معاهده ها را زیر پا می گذارد و اسناد بین المللی را پایمال می کند.
ترامپ سه شنبه شب خروج آمریکا از توافق نامه هسته ایران و 1+5 و بازگرداندن تحریم ها علیه ایران را اعلام کرد.
فدریکا موگرینی مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا در سخنانی ضمن مخالفت با اقدام ترامپ بر همکاری اتحادیه اروپا با ایران در چارچوب توافق نامه هسته ای تاکید کرد.
انگلیس، فرانسه، آلمان، چین و روسیه هم اعلام کردند که در برجام باقی خواهند ماند.
حجت الاسلام و المسلمین حسن روحانی رئیس جمهوری اسلامی ایران در واکنش به اقدام ترامپ، اعلام کرد که تهران به همکاری های خود با 5 کشور باقی مانده در توافقنامه ادامه خواهد داد و چنانچه از منافع برجام منتفع نشود، تصمیم مقتضی را خواهد گرفت.

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها