کد خبر: 483518
تاریخ انتشار :

آخرین وضعیت طرح سئوال از رئیس جمهور/ فقط امضاهای سوال درباره ارز از حد نصاب نیفتاده است

پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

بهروز نعمتی نماینده تهران و عضو هیات رئیسه مجلس درباره سرنوشت طرح سوال از رئیس‌جمهور در مجلس، گفت: زمانی سوال مطرح است که یک سوم نمایندگان آن را امضا کرده باشند و پای آن بایستند. سوال از رئیس‌جمهور باید حداقل 73 یا 74 امضا داشته باشد که این عدد تا این لحظه محقق نشده است.
او تاکید کرد: تا این لحظه هیچ کدام از سوالات نمایندگان از رئیس‌جمهور امضاهای لازم برای طرح در صحن را نداشته است.
این عضو هیات رئیسه مجلس با اشاره به تذکرهای پیاپی ذوالنوری مبنی بر عدم در دستور قرار گرفتن سوال از رئیس‌جمهور، گفت: اولا سوال حق نمایندگان است و سوال از رئیس‌جمهور باید این عدد را داشته باشد که تا الان این عدد را نداشته است.
نعمتی ادامه داد: سوال حق نمایندگان است و ما نمی‌توانیم به نمایندگان بگوییم که سوال نکنید. در مجلس دموکراسی و چند صدایی وجود دارد و نمایندگان حق دارند که از وزرا و رئیس‌جمهور به عنوان مدیران اجرایی کشور سوالات خود را مطرح کنند و این آیین‌نامه است که تعیین کننده است.
او در خصوص برخی انتقادات مبنی بر منتفی کردن سوال از رئیس‌جمهور از سوی دولت، گفت: طبیعی است که معاونین پارلمانی و مخصوصا آقای امیری به عنوان معاون پارلمانی رئیس‌جمهور با نمایندگان مذاکره کنند. ممکن است سوالی که نمایندگان دارند در قالب مذاکره با نمایندگان دولت، رفع شود و به همین جهت است که نمایندگان از سوال انصراف می‌دهند.
این نماینده مجلس به سوالش از رئیس‌جمهور در خصوص ارز اشاره کرد و گفت: سوال من از رئیس‌جمهور هنوز از عدد نیفتاده و پیگیر هستیم که بدانیم چه نتیجه‌ای به دنبال خواهد داشت.
نعمتی در پاسخ به اینکه آیا این سوال به صحن علنی ارجاع می‌شود یا خیر، ادامه داد: باید مذاکره کنیم. بحث ما این است که مشکل را حل کنیم. در خصوص حل مشکلات در بازار ارز دولت اقدامات خوبی انجام داده است اما هنوز نیازمندی‌های واقعی وجود دارد که باید مرتفع شود.
منبع: روزنامه اعتماد

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها