کد خبر: 483662
تاریخ انتشار :

درایتی : ناامیدی مردم به نفع این جناح و آن جناح نیست/ کابینه محافظه‌کار به درد تلاطمات فعلی نمی‌خورد

پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

مصطفی درایتی، فعال سیاسی اصلاح‌طلب با بیان اینکه «وضعیت کشور، وضعیت پایداری نیست»‌ گفت: «سال 97، سال سنگین و سختی برای جمهوری اسلامی چه از نظر منطقه‌ای و بین‌المللی و چه از نظر اقتصادی و مسائل داخلی خواهد بود؛ بنابراین عقل سیاسی اقتضا می‌کند به مسائلی که در دست ما است و می‌توان برای آن راه‌حل پیش‌بینی کرد اعتنا و توجه شود.»‌
به گزارش نامه نیوز، او گفت: «تنها اهرمی که دولت و کل حاکمیت می‌تواند با آن مشکلات داخلی را حل و مردم را هم با خود همراه کند اتحاد و انسجام است»‌ گفت: «در شرایط فعلی اینکه مردم احساس کنند حاکمیت به جد دنبال عزت و حرمت و منافع و اولویت‌های آن‌ها است است، به کمک حاکمیت و دولت می‌آیند؛ بنابراین حاکمیت می‌تواند در تصمیمات خود همراهی مردم را داشته باشد.»
درایتی یادآور شد: «اینکه مردم تصور کنند وقتی حاکمیت به مشکلات برمی‌خورد جهت‌گیری‌اش به سمت آن‌ها می‌رود و همین که مشکلاتش کم می‌شود مردم را فراموش می‌کند، باعث دلسردی آن‌ها می‌شود.»
این فعال سیاسی اصلاح‌طلب تأکید کرد: «ما باید بپذیریم که مردم محور تصمیمات ما هستند و هر تصمیمی که با پشتوانه مردمی گرفته شود امکان تحقق آن بیشتر است. ما باید بپذیریم مردم محرم و ولی‌نعمت ما هستند و تصمیم آنها است که می‌تواند خیلی از نابه‌سامانی‌ها را سامان دهد.»
درایتی با بیان این هشدار که «تلاش برای ناامید کردن مردم حاصلی جز عدم موفقت در برابر چالش‌ها و مشکلات ندارد» گفت: «ناامید شدن مردم به نفع این جناح و آن جناح نیست. تصور نکنیم وقتی مردم ناامید شوند فقط از یک جریان سیاسی ناامید می‌شوند. خیر اینطور نیست؛ مردم اگر ناامید شوند از کل حاکمیت ناامید می‌شوند. در این شرایط زمینه‌ها برای فشارآوردن‌ها و تأثیر این فشارها بر جامعه افزایش می‌یابد.»
این فعال سیاسی اصلاح‌طلب با تأکید بر اینکه «دولت در ایجاد امید در مردم نقش مهمی دارد» گفت: «دولت آقای روحانی در دور دوم جهت‌گیری خاص مردم را در نظر نگرفت و از ابزار و امکاناتش را در جهت شعارها و مطالبات مردم استفاده نکرد.»
درایتی با بیان اینکه «دولت باید از کارگزارانی استفاده می‌کرد که برای برآورده کردن مطالبات مردم جدیت داشته باشند و هزینه بدهند» گفت: «کابینه محافظه‌کار به درد تلاطم شدید داخلی، بین‌المللی و منطقه‌ای نمی‌خورد. دولت نیازمند وزرا و کارگزارانی است که هم از تحرک و چابکی بیشتری برخوردار باشند و هم هوش سیاسی بالاتری داشته باشند. اما متأسفانه اکنون ما هیچ صدایی را از بدنه دولت نمی‌شنویم و اگر کلامی شنیده می‌شود از آقای روحانی است. وقتی وضعیت کابینه و وزرا این باشد مردم تصور می‌کنند روحانی برای خالی نبودن عریضه چیزی می‌گوید و به وعده‌هایش پایبند نیست.»
درایتی با تأکید بر لزوم تغییر وزرای محافظه‌کار کابینه دوازدهم گفت: «در مجلس نهم با توجه به گرایش اکثریت آن، مشکلاتی سر راه دولت یازدهم احساس می‌شد و از این رو آقای روحانی نتوانست برخی از گزینه‌هایی که می‌خواست را به کابینه ببرد اما در انتخابات مجلس دهم مردم شاکله مجلس را به نفع دولت تغییر دادند و مانع بزرگ را از سر راه دولت برداشتند.»‌
او افزود: «با این تغییرات مجلس مردم انتظار داشتند آقای روحانی در دولت دوم خود افرادی معرفی کند که مقبولیت و توانمندی بیشتری داشته باشند اما متأسفانه نشد و باید مشخص شود که چرا چنین اتفاقی به نفع مردم روی نداد. آقای روحانی همواره تأکید می‌کند که در انتخاب کابینه‌اش مشکلی نداشته است؛ پس باید توضیح دهد که چرا کابینه‌اش را در جهت مطالبات مردم نچید. اگر هم فشاری وجود داشته باید با مردم در میان بگذارد.»
درایتی گفت: «من معتقدم آقای روحانی اگر برای حضور فردی در کابینه مصر باشد می‌تواند او را وارد کابینه کند. او اگر تلاش کند می‌‌تواند با چانه‌زنی و تحرک بیشتر آنچه را می‌خواهد محقق کند. علاوه بر این آقای روحانی اگر می‌خواهد مردم ناامید نشوند باید تلاش کند که چنین چالش‌هایی را از سر راه خود بردارد.»
منبع: اعتماد آنلاین

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها