کد خبر: 485905
تاریخ انتشار :

راهکار پیشنهادی مصر و اردن برای حل مسأله فلسطین

پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

عبدالفتاح السیسی، رئیس‌جمهوری مصر و ملک عبدالله دوم، پادشاه اردن پس از دیدار در قاهره تأکید کردند، مسأله قدس باید در چارچوب راهکار نهایی و گفتگوهای صلح میان مقامات فلسطین و رژیم صهیونیستی بر اساس راه حل تشکیل دو کشور مستقل حل و فصل شود.
به گزارش نامه نیوز ، بسام راضی، سخنگوی ریاست‌جمهوری مصر در بیانیه‌ای اعلام کرد، سیسی و عبدالله دوم آخرین تحولات درباره مسأله فلسطین و تلاش‌های مصر برای برقراری آشتی ملی میان فلسطینی‌‌ها را بررسی کردند.
بر اساس گزارش العالم، بسام راضی افزود: سیسی و عبدالله دوم بر حمایت خود از حقوق مشروع مردم فلسطین و در صدر آن حق فلسطینی‌ها برای تشکیل کشور مستقل با مرکزیت قدس شرقی تأکید کردند.
رئیس‌جمهوری مصر و پادشاه اردن بر اهمیت ادامه تلاش‌های جامعه جهانی برای از سرگیری گفت‌وگوهای مستقیم میان مقامات فلسطین و اسرائیل بر اساس راه حل تشکیل دو کشور مستقل و ابتکار صلح عربی تأکید کردند؛ چرا که به اعتقاد ان دو، این مسأله به بازگشت ثبات در منطقه و گشایش افق‌های جدید در خاورمیانه کمک خواهد کرد.
آنان افزودند، ادامه فقدان راه حل عادلانه و فراگیر درباره مسأله فلسطین به افزایش بی‌ثباتی و ناامنی در منطقه منجر خواهد شد و مسأله قدس باید در چارچوب راهکار نهایی و بر اساس راه حل تشکیل دو کشور مستقل حل و فصل شود.
منبع: ایسنا

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها