کد خبر: 486055
تاریخ انتشار :

باهنر: جنگ رسمی علیه ایران از طریق وزارت خزانه داری آمریکا آغاز شده است /بی‌عقلی برخی مسئولان موجب اتفاقاتی می‌شود/وضع کشور را نه خوشبینانه تحلیل کنیم نه کج راهه برویم/افراد تازه به حکومت رسیده آمریکا تاکتیک‌ها و روش‌هایشان متفاوت است/ هیئت حاکمه آمریکا ت

پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

محمدرضا باهنر دبیرکل جامعه اسلامی مهندسین، در ضیافت افطار حزب متبوعش، با بیان اینکه باید وضع موجود کشور را عالمانه تحلیل کرد، گفت: نه باید خوشبینانه تحلیل کنیم و نه به کجراهه‌هایی برویم که دشمن برای ما انتخاب کرده است.
به گزارش نامه نیوز وی افزود: عبور سالم و بی‌دغدغه از این مشکلات نیاز به هم اندیشی و تعامل مثبت دارد. تصمیم علنی هیئت حاکمه آمریکا و بیرون رفتن از یک قرارداد بین‌المللی و خروج یکجانبه از این قرارداد، موجب می‌شود ما وظیفه خودمان را براساس تحلیل‌های واقع بینانه درک کنیم.
باهنر با بیان اینکه این اقدام آمریکا انتظار می‌رفت و در مجموع دست اندرکاران عموما عدم اعتماد جدی بین خودشان و آمریکا می‌دیدند، گفت: هرچند افراد تازه به حکومت رسیده آمریکا تاکتیک‌ها و روش‌هایشان متفاوت و موثر است. تشنج و تغییرات مداومی هم که در همکاران ترامپ بوجود آمده نشان می‌دهد استراتژی‌ها و سیاست‌هایشان تغییر نکرده و دنبال برخوردهای استعماری هستند.
دبیرکل جامعه اسلامی مهندسین با اشاره خروج آمریکا از برجام و سخنرانی پر از تضاد وزیر خارجه این کشور، اظهار داشت: فعلا هیئت حاکمه آمریکا تحلیل‌هایشان را از زبان منافقین می‌گیرند و جنایت‌های عظیمی که در ایران انجام شد، نتیجه عملکرد این گروه بی‌رحم است.
وی افزود: امروز سیاست‌های آمریکا و استراتژی‌اش بر مبنای تغییر رفتار نظام انجام می‌شود و در واقع تغییر رفتار نظام و تغییر نظام فرقی نمی‌کند. اگر اجازه برخی دخالت‌ها را بدهیم، دیگر نظام ما "جمهوری اسلامی" نیست و اینها با توجه به اخباری که بدستشان می‌رسد فکر می‌کنند این کار را می‌توانند انجام دهند.
وی با اشاره صحبت های روز گذشته رهبر انقلاب، گفت: این نکات را باید آویزه گوشمان کنیم. مدت‌هاست جنگ رسمی علیه ما آغاز شده است و در رابطه با مسئله تحریم‌ها امید بالایی دارند. جنگ از وزارت دفاع آمریکا به وزارت خزانه داری منتقل شده است. در دوره گذشته از عنوان تحریم‌های فلج کننده استفاده می‌کردند و فشارهایی هم به ملت ایران وارد کردند. ما در طول 40 سال زمانی نبوده تحریم نباشیم و برخی اوقات این فشارها بیشتر بوده است.
باهنر تصریح کرد: الان مجددا جنگ جدی اقتصادی آغاز شده و دنبال فلج کردن حکومت هستند. متاسفانه از طرفی بی‌عقلی برخی مسئولان موجب اتفاقاتی می‌شود که چندماه قبل می‌توان این اتفاقات را پیش‌بینی کرد. مثلا نماینده مجلس و فرماندار یک مسئله را آنقدر تند و تیز می‌کنند که موجب وقوع اتفاقاتی می‌شود.
دبیرکل جامعه اسلامی مهندسین با تاکید بر اینکه مطالبات ما در برجام از 5+1 کاملا تعریف شده است و نمی‌توان کم و زیاد کرد و محدوده مذاکرات فقط در حد برجام بوده، گفت: قدرت دفاعی و موشکی و نفوذ منطقه ای مذاکره بردار نیست و در کنار سپر دفاعی و موشکی، یک سپر اقتصادی نیاز داریم که از طریق اقتصاد مقاومتی قابل انجام است.
وی افزود: با تکیه بر قدرت مردم ایران، امروز همکاری و همدلی باید بصورت واقعی درخصوص مسائل اقتصادی انجام شود. متاسفانه تریبون‌ها در حال تزریق یاس هستند. خیلی از تریبون‌های رسمی در حال تزریق ناامیدی هستند و تریبون‌های رسمی نظام مرتب به بهانه زدن حرف مردم و تکرار واقعیت، یاس و مفلوک بودن مسئولان را بیان می‌کنند.
منبع: تسنیم

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها