کد خبر: 486335
تاریخ انتشار :

کاخ سفید: انصارالله یمن مسئول حمله به کشتی ترکیه است

پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

در بیانیه سارا هاکابی سندرز آمده است: ایالات متحده از حمله موشکی حوثی ها علیه یک کشتی ترکیه در 70 کیلومتری ساحل یمن که در حال تحویل 50 هزار تن گندم به بندر سلیف یمن در نزدیکی حدیده بود، مضطرب می شود.
وی افزوده است: این ثابت می کند که گسترش موشک در یمن تهدیدی واقعی برای همه کشورها است و باید بر ضرورت اجرای کامل قطعنامه 2216 شورای امنیت سازمان ملل متحد تاکید کرد.
در بیانیه سخنگوی کاخ سفید ادامه داده شده است: علاوه بر این، گزارش ها نشان می دهد که حوثی ها اقدام به حمله دیگری علیه یک تانکر نفت در دریای سرخ کرده اند. خطر سرازیر شدن میلیون ها بشکه نفت می تواند تجارت را مختل کرده و شیلات را از بین ببرد که غذا و معیشت بسیاری از یمنی ها به آن بستگی دارد، این اقدام نشان دهنده بی توجهی حوثی ها نسبت به مردم یمن است.
سندرز مدعی شده است: ما نمی پذیریم نیروهای سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، ثروت مردم ایران را برای تشدید درگیری ها در کشورهای دیگر و تهدید تجارت بین المللی ابراز گسیل دارند.
وی بدون در نظر گرفتن جنایات سعودی ها در حملات مکرر به یمن و محاصره بنادر این کشور، اظهار کرد: مناطق تحت کنترل حوثی ها در حال رنج هستند. حوثی ها باید با نماینده ویژه سازمان ملل متحد به طور معناداری ارتباط برقرار کنند تا آینده بهتری برای همه یمنی ها فراهم شود.
منبع: ایرنا

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها