کد خبر: 486365
تاریخ انتشار :

امیر حاتمی: امروز کسی جرات نگاه نامناسب به جمهوری اسلامی ایران را ندارد

پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

امیر سرتیپ حاتمی در مراسم بزرگداشت چهارم خرداد روز ملی مقاومت و روز دزفول با تبریک سالروز آزادی خرمشهر و چهارم خرداد روزملی مقاومت و روز دزفول از روزهای بسیار مهم و ارزشمند در تاریخ دفاع مقدس و ایران اسلامی اظهار داشت: دفاع مقدس درس‌های بسیار آموختنی دارد و از هر بعدی که نگاه کنیم، این دوران سرشار از عزت و بزرگی است.
به گزارش نامه نیوز، وی با بیان اینکه از بعد تاریخی در مقایسه با گذشته در دفاع مقدس به برکت خون شهیدان عزیز، مقاومت و پایداری مردم ایران اسلامی به ویژه مردم دزفول به عنوان سرآمدان مقاومت، اتفاقی افتاد که روند تاریخ را تغییر داد.
وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح در ادامه این موضوع تصریح کرد: در ۲۰۰ تا ۳۰۰ سال گذشته با شرایط بدی از منظر تاریخی مواجه بودیم به طوری که قراردادهای ننگین گلستان و ترکمانچای سبب سرافکندگی مردم بوده و در همان موقع بخش های زیادی از خاک کشورمان جدا شد، اما در دوران دفاع مقدس این روند معکوس شد و در حالی که تنها دو سال از عمر مبارک نظام جمهوری اسلامی می‌گذشت دشمنان به دنبال اجرای طرحی بودند تا ضمن جداسازی بخشی از خاک ایران اسلامی، نظام جمهوری اسلامی را تحقیر کنند و بگویند که این نظام در قدم اول نتوانست خاک کشورش را حفظ کند که این توطئه آنها با شکست مواجه شد و به کوری چشم آنها این اتفاق نیفتاد.
امیر حاتمی با بیان اینکه در دوران ۸ سال جنگ تحمیلی برای نخستین بار وجبی از خاک کشورمان جدا نشد، اضافه کرد: در دو سال اول جنگ آنهایی که این توطئه برای ساقط کردن نظام جمهوری اسلامی ایران طراحی کرده بودند به این نتیجه رسیدند که امروز باید مراقب باشیم جمهوری اسلامی پیروز جنگ نباشد و همه محاسبات آنها بهم خورد و آمریکایی ها تمام تلاش و کمک های خود را برای جلوگیری از شکست عراق متوجه صدام کردند.
وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح با بیان اینکه در دوران جنگ شاهد دو نوع فرماندهی بودیم، اظهار داشت: یک فرماندهی در ابتدای جنگ از بنی صدر خائن که حاصلی جز تضعیف ارتش، سپاه و نیروهای رزمنده و تفرقه به همراه نداشت، اما در ادامه با فرماندهی الهی حضرت امام(ره) شاهد وحدت، انسسجام، همدلی و کنار هم بودن ارتش و سپاه بودیم که ترکیب مقدس "ارتش و سپاه" شکل گرفت و سبب پیروزی‌های مهمی به برکت این فرماندهی الهی شد که یکی از این پیروزی‌های مهم عملیات افتخار آمیز بیت المقدس است.
وی با بیان اینکه در دوران دفاع مقدس با فرمانبران الهی مواجه بودیم، خاطرنشان کرد: رزمندگان عزیزمان و فرماندهان در دوران جنگ به معنای واقعی فرمانبری الهی کردندو حال و هوای جبهه های ایران اسلامی با هیچ جنگی قابل مقایسه نبود.
وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح در ادامه به ذکر خاطره ای از عملیات بیت المقدس پرداخت و گفت: زمانی که عملیات بیت المقدس تمام شد، شهید سپهبدصیاد شیرازی درخواست مرخصی کرد اما ایشان با استفاده از زمان مرخصی، در تمام طول مرخصی در یک اتاقی سر به سجده گذاشت و زمانی که از ایشان علت را جویا شدند، گفت امام فرمودند خرمشهر را خدا آزاد کرد و من خواستم متوجه این موضوع باشم که خرمشهر را خدا آزاد کرد و من صیاد در آن نقشی نداشتم.
امیر حاتمی با تاکید بر اینکه درس های دفاع مقدس باید گفته شود، تصریح کرد: از درس‌های ماندگار دفاع مقدس همین روز ملی مقاومت و پایداری مردم دزفول قهرمان است که پارادایم شهری که زیر بمباران وجنگ است را عوض کرد چراکه تصور از شهری که زیر بمباران است این بود که مردم آن در حال ترک آنجا هستند، اما دزفول ۲۷۰۰ روز زیر موشک باران ها مردانه مقاومت کرد و این شهر ۲۶۰۰ شهید و ۴ هزار جانباز تقدیم انقلاب اسلامی کرد.
وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح ادامه داد: دزفول امروز الگوی دیگری در مقابل شهرهای جنگ زده قرار داده است به طوری که قبل از آن باید شهر زیر بمباران را تخلیه کرد، اما دزفول ثابت کرد می شود ایستاد و مقاومت کرد و بدون کمک گرفتن از کسی به دیگران هم کمک کرد.
وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح با بیان اینکه در دوران دفاع مقدس آموختیم که باید روی پای خود بایستیم، ادامه داد: به لطف الهی و کوری چشم دشمنان با همین درس آموخته ها، تمام نیازمندی های نیروهای مسلح در همه عرصه های رزم از جمله موشکی، پدافندی، زمینی، دریایی، هوایی، جنگ الکترونیک، سایبر و ...را خودمان به بهترین نحو و از نوع خوب تامین می کنیم و چشم‌مان به کسی نیست و از کسی اجازه نخواهیم گرفت و این راه را در جنگ یاد گرفته ایم و محکم ادامه خواهیم داد.
حاتمی تاکید کرد: به همین دلیل است که امروز دشمنان ملت ایران و در صدر آنها آمریکای جنایتکار فریادشان بلند است که باید قدرت دفاعی جمهوری اسلامی ایران را محدود و با آن مقابله کرد، و از روز اول هم هر چه توانسته در این مسیر فرو گذار نکرده است.
وی با بیان اینکه آمریکا با محدودیت و تحریم به دنبال جلوگیری از اقتدار دفاعی جمهوری اسلامی ایران بود، اضافه کرد: در آن روزی هم عهدی بست به آن پایبند نبود و تمام عهدها را شکست و هر چه می توانست محدودیت ایجاد می کرد و در آخر هم یک عهدشکنی به این آشکاری و واضحی انجام داد و در برابر چشمان جهانیان مفتضح شد.
حاتمی با برشمردن دیگر علتهای جنجال آمریکایی ها برای جلوگیری از اقتدار دفاعی ایران گفت: آمریکایی ها به خوبی می دانند با تکیه بر قدرت دفاعی عزتمان را حفظ خواهیم کرد و اگر آن روزی که هواپیمای ایران را بر روی خلیج فارس مورد اصابت قرار دادند و جنازهای مردان و زنان و کودکان روی آب پرپر کردند، توان دفاعی امروز را داشتیم هرگز اجازه نمی دادیم فرمانده جنایتکار آن ناو جنگی را تشویق کنند و حتما آن ناو را به قعر خلیج فارس می فرستادیم.
وی ادامه داد: امروز کسی جرات نگاه نامناسب به جمهوری اسلامی ایران را ندارد و برای همین است که فریاد آمریکایی ها بلند است و تلاش دارند قدرت دفاعی و مولفه های قدرت دفاعی ایران را محدود کنند، اما با تکیه بر دانش بومی خودمان مولفه های قدرت جمهوری اسلامی ایران را تقویت کرده ایم.
حاتمی یکی از مولفه های مهم قدرت جمهوری اسلامی ایران را حضور در منطقه برشمرد و افزود: با حضورمان به ثبات و امنیت منطقه کمک می کنیم چون دشمن ایران،آمریکا و رژیم اشغالگر قدس است و بقیه کشورها دوستان ما هستند به غیر از برخی سرانی که با آنها همراهی می کنند و حتما توان دفاعی جمهوری اسلامی در خدمت امنیت مردم منطقه خواهد بود و اگر دشمن بخواهد تجاوزی در منطقه کند این توان دفاعی، کاربرد خودش را نشان خواهد داد.
وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح در بخش دیگری از سخنان خود به برخی یاوه گویی های اخیر دشمنان اشاره کرد و اظهار داشت: این یاوه ها در شان خودشان است، آنها باید مجددا تاریخ را بخوانند و هر گروهی در آن کشور بر سرکار می آیند باید درس تاریخ به آنها یاد بدهیم و بدانند که قبلی هایشان این راه را پیموده اند چون ملت ایران عزت مند و درس آموخته مکتب حضرت سیدا الشهدا(ع)امام (ره) و فرمانده معظم کل قوا حضرت امام خامنه ای (مدظله العالی) است.
وزیر دفاع خطاب به دشمنان ملت ایران اسلامی تاکید کرد: شعار اصلی ملت ایران در این ۴ دهه اول شعار "مرگ بر آمریکا" بوده است چون مردم ایران دشمن شناساند و به خوبی به عمق کینه و عداوت آنها با خود پی برده اند.
وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح ادامه داد: از ملت ایران در مقابل حرکت جدید شما جز یکپارچکی، انسجام و وحدت چیز دیگری نخواهید دید و راه مستقیم و راه الهی انقلاب اسلامی، راه شهدا و جانبازان را به لطف الهی با قدرت ادامه خواهیم داد.
وی در پایان تاکید کرد: همه باید سربلند باشیم که دشمن و توطئه های آنها را شناختیم و به وظیفه خود عمل کردیم و فرزندان برومند ملت ایران اسلامی در وزارت دفاع برای تقویت لحظه به لحظه قدرت دفاعی با دعای شهدا، جانبازان و مردم عزیزمان لحظه ای از پای ننشسته و دشمن بداند دیگر دستش به خاک جمهوری اسلامی ایران نخواهد رسید.
منبع: ایسنا

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها