کد خبر: 487359
تاریخ انتشار :

تلاش تبلیغاتی تروریست های سوری برای فرار از حذف

پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

ادعای الجولانی در حالی از سوی رسانه های تروریستی و مخالف سوریه مطرح می شود که اکنون با پیشروی های ارتش سوریه و نیروهای همپیمان در این کشور، تروریست ها در آستانه نابودی کامل قرار دارند،
به گزارش نامه نیوز ، رسانه های تروریست ها امروز اعلام کردند که سرکرده گروه تروریستی تحریرالشام سه شنبه شب در نشستی با حضور تروریست های بخش بادیه سوریه، افزود: این گروه در آینده بخشی از تشکیلات موسوم به 'ارتش ملی' که از زیرمجموعه های ارتش آزاد و با پشتیبانی ترکیه تشکیل می شود، خواهد بود.
رسانه های مخالف دولت سوریه و نزدیک به تروریست ها اعلام کردند که این گروه تروریستی در چند هفته گذشته پادگان های جدیدی را با ایده تغییر شیوه این گروه براساس شرایط مرحله آینده تاسیس کرده است.
براساس این گزارش ، تحریرالشام خود را برای ادغام در دیگر گروه های تروریستی و هماهنگی با آن ها آماده می کند.
جبهه النصره تاکنون برای خروج از فهرست گروه های تروریستی و نجات از حملاتی که این گروه ها را در سوریه هدف قرار می دهد، چند بار نام خود را تغییر داده یا با دیگر گعده های تروریستی ادغام شده است.
گروه تروریستی تحریر الشام (جبهه النصره ) حدود 2 ماه بعد از آغاز بحران سوریه (در 24 اسفند 1389) با جدا شدن شماری از نیروهای ارتش سوریه از بدنه آن شکل گرفت.
اساس این گروه تروریستی نیروهای آموزش دیده ارتش سوریه بوده که به فقه وهابیت و سلفی گری معتقدند.
بیش از 70 درصد عناصر این گروهک تروریستی را سوری ها و مابقی آن نیز از تروریست های خارجی به ویژه قفقازی ها و یا همان افسران و نظامیان پیشین ارتش روسیه تشکیل می دهد.
این گروه تروریستی با آغاز بحران سوریه و فراگیر شدن آن مناطق زیادی از این کشور از جمله استان ادلب، شرق حلب، قسمتی از حمص، حماه، القصیر، قلمون و جنوب دمشق را در اشغال خود درآورد.
اکنون بیشتر عناصر این گروه تروریستی که حدود دو سال است نام خود را به تحریر الشام تغییر داده به همراه خانواده های خود در استان تصرف شده ادلب در شمال غرب سوریه زندگی می کنند. (حدود 98 درصد مساحت این استان به جز شهرک های شیعه نشین فوعه و کفریا در کنترل تحریر الشام و دیگر گروه های تروریستی است).
پیروزی های اخیر ارتش سوریه و نیروهای همپیمان سبب شده است تا بیشتر مناطق تحت اشغال جبهه تحریر الشام آزاد و پاکسازی شود که آخرین عملیات در اردوگاه یرموک و منطقه حجر الاسود در جنوب دمشق بود که این منطقه به طور کامل در 31 اردیبهشت توسط ارتش آزاد شد.
حامیان این گروه تروریستی ترکیه، عربستان، قطر و رژیم صهیونیستی هستند.
منبع: ایرنا

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها