کد خبر: 487758
تاریخ انتشار :

کوهکن: فراکسیون‌ها باید در مسائل مهم با هم مذاکره و مفاهمه کنند

پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

محسن کوهکن با اشاره به برگزاری انتخابات هیات رئیسه مجلس در هفته گذشته و با تحلیل عملکرد فراکسیون های مجلس در این انتخابات اظهار داشت: حرکت فراکسیون ها در این انتخابات به گونه ای بود که هر کدام از سه فراکسیون اصلی مجلس یک فهرست جداگانه دادند که حتی یک نفر مشترک نیز در بین آنها وجود نداشت و بنابراین، کار آنها همراه با تدبیر و در نظر گرفتن مصالح کلان مجلس نبود.
به گزارش نامه نیوز، وی افزود: علاوه بر این، بخشی از نمایندگان هم وقتی شرایط را دیدند به صورت انفرادی در انتخابات حضور یافتند، هر چند هیچکدام از منفردها هم رای نیاوردند.
عضو شورای مرکزی فراکسیون نمایندگان ولایی مجلس ادامه داد: نتیجه ای که در انتخابات هیات رئیسه مجلس به وجود آمد باید کمک کند که بعد از این، فراکسیون های مجلس در چنین مسائلی با یکدیگر مذاکره کنند؛ منظور از مذاکره هم این نیست که فراکسیونی از یک فراکسیون دیگر تبعیت کند، بلکه حداقل دستاورد مذاکره و مفاهمه این است که با در نظر گرفتن واقعیت های مجلس اطلاعات دقیق تری به دست می آورند و درست‌تر عمل می‌کنند.
کوهکن با اشاره به عملکرد فراکسیون نمایندگان ولایی در انتخابات هیات رئیسه سال سوم مجلس دهم گفت: شخصا معتقدم ما هم چندان خوب عمل نکردیم، اما زمانی که هیچکدام از سه گزینه ریاست مجلس در دور اول رای گیری حد نصاب لازم را کسب نکردند، دوستان ما سریع تصمیم گرفتند که به آقای لاریجانی رای دهند و این هماهنگی سریع و دقیق فراکسیونی اقدام مثبتی بود.
وی اظهار داشت: دوستان همفکر ما در فراکسیون، این اقدام را در خصوص دبیران و ناظران هیات رئیسه هم انجام دادند که تا حدودی موثر واقع شد.
این نماینده مجلس با بیان اینکه برای نخستین بار بود که رئیس مجلس موفق نشد اکثریت مطلق آراء نمایندگان را کسب کند، درباره پیام این مساله گفت: این موضوع یکسری پیام های داخلی برای خود رئیس مجلس و فراکسیون ها دارد که من نمی خواهم به آن بپردازم، اما یکسری پیام های بیرونی برای جامعه دارد که اساسا این پیام ها مثبت نیست.
کوهکن همچنین با اشاره به حذف شدن چهره های باسابقه ای همچون محمدحسین فرهنگی از ترکیب هیات رئیسه مجلس در انتخابات جدید تصریح کرد: چهره هایی مانند آقای فرهنگی با اعتقاد و به صورت مبنایی در هیات رئیسه کار می کردند و قطعا رای نیاوردن آنها به گونه ای است که هیات رئیسه ضرر خواهد کرد.
وی اضافه کرد: با همه احترامی که برای عموم نمایندگان و دیگر منتخبان هیات رئیسه قائل هستیم اما از مقوله تجربه و تخصص در هیات رئیسه نمی توان غافل شد.
منبع: مهر

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها