کد خبر: 487953
تاریخ انتشار :

القدس العربی: حماس باید اعتراف کند قطع رابطه با ایران اشتباه بود / این جنبش باید خطای خود را تصحیح کند

پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

روزنامه 'القدس العربی' نوشت: در شرایط کنونی که بیشتر نظام های عربی در حال عادی سازی روابط با رژیم صهیونیستی هستند، جنبش حماس باید برای مقابله با طرح موسوم به 'معامله قرن' روابط خود را با ایران و حزب الله لبنان تقویت کند.
به گزارش نامه نیوز، القدس العربی چاپ لندن در مقاله ای افزود: حماس راهی جز از سرگیری روابطش با ایران و ائتلاف مجدد با حزب الله لبنان ندارد. این جنبش باید اعتراف کند که قطع رابطه با ایران و حزب الله اشتباه بوده و این خطا را تصحیح کند.
تحولات تازه در منطقه، ائتلاف حماس با ایران و حزب الله و کنار گذاشتن اختلافات اساسی بین دو طرف را از جمله اختلاف بر سر بحران سوریه، ضروری کرده است، همانند نزدیکیی که بین حماس و مصر ایجاد شده است؛ با وجود اینکه حماس امتداد تاریخی گروه اخوان المسلمین است که نظام 'عبد الفتاح السیسی' با آن مشکل دارد، اما در نهایت امر این جنبش نمی تواند به نیابت از کسی نه در مصر و نه در سوریه و نه در هیچ جای دیگر، مبارزه کند.
حماس که سال هاست اداره نوار غزه را به عهده دارد و باید با تدبیر محاصره چند میلیون فلسطینی در این باریکه توسط صهیونیست ها را مدیریت کند، طی ماه های اخیر مناسباتش را با مصر گسترش داده و سران این جنبش سفرهای مستمری به قاهره داشته اند که در نهایت منجر به باز شدن گذرگاه رفح در طول ماه رمضان و تسهیل در ورود و خروج ساکنان غزه شده است.
در این مقاله آمده است: همانطور که حماس روابطش را با قاهره از سر گرفت، چاره ای ندارد جز اینکه مجدداً مناسباتش را با ایران و حزب الله به عنوان جنبش مقاوت عربی از سر بگیرد. زیرا حماس باید برای مقابله با طرح موسوم به 'معامله قرن'، جلوگیری از وخامت اوضاع غزه و تامین نیازهای اساسی مردم این باریکه، درهای روابطش را به روی همه طرف هایی که این جنبش را در منطقه قبول دارند، باز کند و نباید خود را وارد درگیری هایی کند که ارتباطی به فلسطینی ها ندارد.
این مقاله افزود: مشکل کنونی حماس این است که کشورهای سنی مذهب منطقه هیچ کمک و حمایتی از این جنبش نمی کنند. حتی برخی از نظام های عربی همپیمان با 'اسرائیل' این جنبش را یک سازمان تروریستی می دانند.
از این رو، اظهارات اخیر 'یحیی السنوار' رهبر حماس در غزه مبنی بر اینکه از سرگیری روابط قوی با ایران، تصحیح راه است، نشان می دهد که اولویت کنونی حماس در غزه در شرایطی که کشورهای عربی برای عادی سازی روابط با 'اسرائیل' خیز برداشته اند، برقراری روابط بسیار خوب با مصر ، ایران و حزب الله و کنار گذاشتن اختلافات است.
منبع: ایرنا

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها