کد خبر: 488014
تاریخ انتشار :

اتهام‌زنی نماینده دلواپس به همکاران خود:نمایندگان بیشتروکیل‌الدوله‌اند تا وکیل‌المله/ برخی خیانت کردند/ جای نماینده مدرس‌گونه در مجلس خالی است

پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

احد آزادی‌خواه درباره پیگیری شعار مبارزه با فساد و تبعیض اظهار کرد: پیگیر این شعار بودم و در حال حاضر هم از طریق ابزارهای مجلس و نمایندگی همچون سوال و تذکر به وزرای مربوطه و هم از طریق طرح تحقیق و تفحص، همواره این موضوع را دنبال کردم و از این پس هم به جد پیگیر خواهم بود.
اهم اظهارات عضو فراکسیون ولایی به شرح زیر است:
*اعتقاد بنده بر این است که اگر نماینده‌ای از حق نظارتی‌اش استفاده نکند قطعا خائن به مردم است. عدم استفاده از ابزارهای نظارتی به بهانه کمک به دولت دروغی بزرگ است. نماینده‌ای که نظارت نکند و از وزیر سوال نپرسد، تذکر ندهد و استیضاح نکند، به دولت هم خیانت کرده است. کمک کردن به دولت به این معنی نیست که برخی از همکاران احساس می‌کنند که باید در مقابل دولت سکوت کنند. اگر بخواهیم به دولت کمک کنیم تا راحت وظیفه‌اش را انجام دهد، باید دولت را واکسینه کنیم و آن را از تخلفات و انحرافات دور کنیم.
* صندوق ذخیره فرهنگیان تخلف داشت ما از روز اول هم به وزیر وقت آقای فانی و به وزیر بعدی هم گفتیم. الان هم می‌گوییم که صندوق باید ترمیم شود اما برخی از نمایندگانی که همسوی دولت بودند، اعتراض کردند که چرا شما چنین تهمتی را به دولت می‌زنید اما گزارش کمیسیون آموزش نشان می‌دهد که تخلف در این صندوق بالاست.
*در زمینه قاچاق کالا تا دلتان بخواهد اسناد موجود است. ما در کشور با یک شبکه قوی قاچاق کالا و ارز مواجه هستیم که سر نخ‌هایی از آن پیدا شده که بسیار خطرناک است. این مسئله ضربه مهلکی به تولید داخلی و کالای ایرانی زده.
*بر اثر نوسانات نرخ ارز برای مردم گرفتاری ایجاد شد و در صحن علنی مجلس به رئیس بانک مرکزی خرده گرفتیم. حتی می‌خواستیم اجازه ندهیم که وی در صحن علنی سخنرانی کند. عده‌ای از نمایندگان همسوی دولت متأسفانه اعتراض کردند. این خیانت به مردم است که نگذارید نماینده بر سر متخلف فریاد بکشد. نماینده باید آزاد و نترس باشد و جایی که احساس می‌کند، تخلف مدیریتی صورت می‌گیرد، فریاد بزند. جای خالی این نوع نماینده در مجلس خالی است، نماینده "مدرس‌گونه" باید این‌گونه باشد.
*متقاضیان تسهیلاتی مانند وام ازدواج بخش عمده مراجعه‌کننده به نمایندگان را تشکیل می‌دهد. به دلیل موانع، محدودیت‌ها و یا سخت‌گیری‌ها از سوی بانک‌ها، مردم مجبور می‌شوند به نماینده خود مراجعه کنند و ما هم موظف هستیم تا جایی که امکان دارد پاسخگو باشیم بنابراین اگر تصمیم‌سازی و نظارت دقیق انجام شود و دولت نیز مدیریت سازمان یافته داشته و وظیفه‌اش را درست انجام دهد، چنین مسائلی پیش نمی‌آید اما متأسفانه دولت کار خود را به درستی انجام نمی‌دهد. این ضعف رااز سوی دولت مشاهده می‌کنیم، ما هم این گله را از دولتمردان داریم. شرایط به گونه‌ای شده که ما بیشتر وکیل‌الدوله‌ایم تا وکیل‌المله.
منبع: تسنیم

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها