کد خبر: 488572
تاریخ انتشار :

توافق انگلیس و نروژ درباره اهمیت مقابله با تهدیدات شیمیایی و اتمی

پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

به گزارش نامه نیوز،«ترزا می» نخست وزیر انگلیس روز چهارشنبه (دیروز) میزبان همتای نروژی خود بود و درباره مسایل متعددی از جمله همکاری‌های امنیتی گفت‌وگو کردند.
به نوشته سایت دولت انگلیس، خانم می در دیدار با خانم «ارنا سولبرگ» نخست وزیر نروژ ضمن استقبال از روابط خوب دو کشور اظهار امیدواری کرد در آینده و بعد از خروج بریتانیا از اتحادیه اروپا (برگزیت) دو کشور همکاری نزدیکی با یکدیگر داشته باشند.
در این دیدار ترزا می بر حفظ حقوق شهروندان نروژی ساکن در بریتانیا و شهروندان بریتانیایی ساکن نروژ بعد از برگزیت تاکید کرد. نخست وزیر انگلیس با همتای نروژی درباره همکاری بیشتر لندن و کشورهای ناحیه اقتصادی اروپا بعد از خروج بریتانیا از اتحادیه اروپا، توافق کردند.
هر دو نخست وزیر درباره تهدیدات متعددی از جمله تسلیحات شیمیایی و اتمی گفت‌وگو کرده و درباره اهمیت ایستادگی در مقابل این تهدیدات توافق کردند.
نخست وزیران انگلیس و نروژ ناامیدی مشترک خود درباره تعرفه جدید آمریکا بر واردات آهن و آلومینیوم را ابراز کرده و حمایت خود از تجارت منصفانه و آزاد را بیان کردند.
مردم بریتانیا در ماه ژوئن سال ۲۰۱۶ رای به خروج از اتحادیه اروپا داده‌اند که ماه مارس ۲۰۱۹ اتفاق خواهد افتاد. در نتیجه این خروج، لندن دیگر متعهد به پیروی از ضوابط اتحادیه اروپا برای روابط خود با دیگر کشورهای جهان نیست و از پیش به دنبال شرکای اقتصادی و سیاسی برای دوران پس از برگزیت است.
منبع: فارس

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    اخبار روز سایر رسانه ها

    پر بازدیدها

    دیگر رسانه ها