کد خبر: 490138
تاریخ انتشار :

در دیدار با نماینده دبیرکل سازمان ملل در عراق مطرح شد؛

مسعود بارزانی مخالف برگزاری مجدد انتخابات پارلمانی عراق نیست

پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

به گزارش نامه نیوز به نقل از الیوم السابع، «مسعود بارزانی» رئیس حزب دموکرات کردستان عراق در دیدار با «یان کوبیش» نماینده دبیرکل سازمان ملل در عراق نسبت به تصمیم پارلمان عراق برای لغو نتایج رأی گیری از نیروهای پیشمرگه انتقاد کرد.
وی در این دیدار تحولات سیاسی عراق و تشکیل دولت و تصمیمات پارلمان در خصوص انتخابات پارلمانی را با نماینده سازمان ملل مورد بررسی قرار داد و به مرحله پیش از برگزاری همه پرسی جدایی اقلیم کردستان پرداخت و گفت که مردم اقلیم کردستان به سه اصل مشارکت، همکاری و تعادل در همه زمینه های حکومت معتقد هستند و باید ساز و کاری ایجاد شود تا این سه اصل اجرا شده و در سایه آن باید میان همه طرف ها و جریان های سیاسی تواف صورت گرفته و درباره پُست ها و شکل دولت آتی عراق تصمیم گیری شود.
بارزانی درباره ساز و کار انتخابات پارلمانی و شایعات مربوط به تقلب در انتخابات گفت که آنها از هر ساز و کاری برای تحقیق و بررسی صحت انتخابات استقبال کرده و حتی اگر لازم باشد آمادگی برگزاری مجدد انتخابات را دارد. وی ضمن انتقاد از رویکرد کمیته عالی برگزاری انتخابات در عراق گفت که حزب دموکرات کردستان هیچ نماینده ای در این کمیته نداشته است و به همین دلیل است که در استان نینوا رأی اول را به دست نیاورده است.
این در حالی است که با پیروزی حزب بارزنی در اربیل و دهوک و پیروزی حزب اتحادیه میهنی کردستان به ریاست «کوسرت رسول» در استان سلیمانیه، دیگر احزاب کُرد عراقی نتایج انتخابات اقلیم کردستان را قبول نکرده و معتقدند که در انتخابات تقلب شده و نتایج آن تغییر کرده است.
منبع: مهر

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها