کد خبر: 490932
تاریخ انتشار :

با تکذیب احتمال ائتلاف مالکی و صدر؛

رئیس دفتر صدر: تاکنون دعوت رسمی از مالکی دریافت نکرده‌ایم

پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

به گزارش نامه نیوز، دفتر سیاسی مقتدی صدر، رهبر سیاسی جنبش صدر آنچه رسانه‌های داخلی در خصوص اظهارات وی پیرامون پیوستن دولة قانون به ائتلاف سائرون و الفتح منتشر کرده‌اند را رد و آن را اخبار دروغ توصیف کرد.
در همین راستا، ضیاء الاسدی، مسؤول دفتر سیاسی صدر در بیانیه‌ای مطبوعاتی اعلام کرد: رسانه‌ها به دروغ اظهاراتی را مبنی بر پیوستن دولة قانون به ائتلاف سائرون و الفتح به من نسبت دادند.
الاسدی در خصوص این رسانه‌ها گفت: این اقدام رسانه‌ها را می‌توان تنها یک اقدام غیرحرفه‌ای و تلاشی بیهوده برای آشوب‌افکنی توصیف کرد.
رهبر جریان صدر در ۱۲ ژوئن سال جاری میلادی از تشکیل ائتلاف میان سائرون و الفتح برای تشکیل فراکسیون بزرگ در پارلمان خبر داد و آتش‌سوزی صندوق‌های رای را "جنایتی شنیع" دانست و تاکید کرد که موضعش را پس از اعلام نتایج اعلام خواهد کرد.
ضیاء الاسدی‌ گفت، درخواست حیدر العبادی نخست وزیر عراق و رئیس ائتلاف النصر برای برگزاری دیدارهایی مسؤولانه با مقامات فراکسیون‌های سیاسی رسانه‌ای بوده و بیانگر نیات واقعی در این زمینه نیست.
وی به شبکه رووداو گفت، درخواست العبادی از گروه‌های سیاسی برای نشستن پای میز مذاکره بعد از عید فطر درباره نحوه تشکیل دولت از طریق رسانه‌ها مطرح شد و تاکنون دعوت رسمی دریافت نکرده‌ایم.
الاسدی تاکید کرد، چنین دیدارهایی باید از طریق کانال‌های رسمی یا از طریق تماس تلفنی باشد تا ما پاسخ دهیم و مطرح کردن درخواست تنها نشانه وجود نیت واقعی در این زمینه را ندارد و نمی‌توان به این مساله پاسخ داد.
وی درباره ائتلاف اعلام شده بین الفتح و سائرون گفت، ائتلاف اساس اولیه توافقی کلی در زمینه اصلاحات و تشکیل دولت طبق دیدگاه جدید است.
وی افزود: ما مذاکراتی با برادران‌مان در ائتلاف النصر داریم اما هنوز به ائتلافی با آنها نرسیده‌ایم همین طور کانال‌های تماسی را با ائتلاف دولة قانون باز کرده‌ایم.
الاسدی گفت: ما در صدد تعیین هیچ فردی برای نخست وزیری نیستیم و در مرحله توافق بر سر اصول قرار داریم و بعد از آن می‌توان تکلیف نخست وزیری یا هر پست دیگری را براساس احترام به اصول مشخص کرد.
منبع: ایسنا

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها