کد خبر: 491932
تاریخ انتشار :

نشست صلیب سرخ دو کره آغاز شد / محور مذاکرات: دیدار مجدد خانواده‌های جدا شده بر اثر جنگ کره

پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

نشست دو جانبه صلیب سرخ دو کره با محوریت «برنامه‌ریزی جهت دیدار مجدد خانواده‌های جدا شده بر اثر جنگ کره» صبح امروز جمعه در هتل کومگانگ واقع در ساحل شرقی کره شمالی آغاز شد.
به گزارش نامه نیوز، هیات ۴ نفره کره شمالی با ریاست 'پارک کیونگ سیو' رییس کمیته صلیب سرخ کره جنوبی و هیات سه نفره کره شمالی هم با ریاست 'پارک یونگ ایل' رییس کمیته صلح این کشور در این دور از مذاکرات شرکت دارند.
'پارک کیونگ سیو' رییس صلیب سرخ کره جنوبی در کنفرانس خبری پیش از ترک کره جنوبی اظهار کرد در جریان برگزاری این نشست، درباره مسائل بشردوستانه از جمله دیدار مجدد خانواده‌ها و احتمالا مساله شش تبعه کره جنوبی که در کره شمالی بازداشت هستند، مذاکره خواهد شد.
دو کره آخرین رویداد مربوط به دیدار مجدد خانواده‌ها را در سال ۲۰۱۵ میلادی برگزار کردند.
طبق آخرین آمار دولت کره جنوبی شماره خانواده‌های جدا شده بر اثر جنگ دو کره ۱۳۲ هزار نفر بودند که اکنون فقط ۵۷ هزار نفر آن‌ها زنده هستند و ۸۶ درصد این افراد هم بالای ۷۰ سال سن دارند.
بر اساس آماری که کره جنوبی در سال ۲۰۱۶ میلادی از خانواده‌های جدا شده کسب کرده است ۷۴ درصد آن‌ها نمی‌دانند اکنون چند نفر از خانواده هایشان زنده هستند و سایر اعضای خانواده هایشان در کجا زندگی می‌کنند.
یکی دیگر از موضوعاتی که قرار است در نشست امروز دو کره بررسی شود رسیدگی به وضعیت ۱۲ زن کره شمالی است که در رستورانی در چین کار می‌کردند و با تشویق سازمان‌های اطلاعاتی کره جنوبی به این کشور فرار کرده و پناهنده شدند.
نشست سران دو کره روز ۷ اردیبهشت امسال در روستای مرزی پانمونجوم با حضور رهبران دو کشور برگزار شد از آن زمان به بعد تا کنون هیات‌هایی از دو کره در رده‌های مختلف چندین نوبت با یکدیگر دیدار و گفتگو کرده اند.
منبع: ایرنا

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها