کد خبر: 493451
تاریخ انتشار :

ادعاهای امارات علیه ایران

پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

به گزارش نشریه ایلاف، عزت سلیمان بن سلیمان عضو شورای ملی فدرال امارات و نماینده بخش پارلمانی این شورا که در نشست هیات پارلمانی آسیا در قبرس شرکت کرده بود با پیشنهادات هیات ایرانی در رابطه با بازار انرژی مخالفت کرد.
وی در ادامه با متهم کردن ایران به دخالت در امور کشورهای دیگر خواستار اصلاح سیاست‌های ایران در به کار گیری انرژی هسته‌ای و تناسب این سیاست با قوانین بین‌المللی شد.
وی همچنین گفت: دخالت‌های ایران در امور کشورهای دیگر باید متوقف شود و اگر از انرژی هسته‌ای در امور غیر مسالمت آمیز استفاده شود باید تحریم‌های علیه آن اعمال شود.
بر اساس این گزارش، لانا نسیبه، نماینده امارات در سازمان ملل در نشستی که به ریاست سرگئی ورشینین، معاون وزیر خارجه روسیه در رابطه با اوضاع خاورمیانه و شمال آفریقا در شورای امنیت برگزار شد مدعی نقض مداوم قوانین بین‌المللی از سوی ایران شد.
وی همچنین مدعی شد که حضور غیر مسئولانه ایران به صورت شبه نظامیان و گروهک‌های تروریستی دلیل خشونت در خاورمیانه است.
موضوع دخالت ایران در کشورهای عربی درحالی مطرح می شود که مقامات کشورمان همواره تاکید می‌کنند جمهوری اسلامی ایران هیچ‌گونه دخالتی در امور داخلی دیگر کشورها ندارد و خواهان صلح، ثبات و امنیت در منطقه است. حضور ایران در برخی کشورهای عربی مستشاری بوده و به درخواست قانونی دولت آنها است.
جمهوری اسلامی ایران همواره خواستار ایجاد راه حل سیاسی و مسالمت آمیز برای بحران های عربی از جمله سوریه و یمن شده است.
ادعای غیر مسالمت آمیز بودن برنامه هسته ای ایران درحالی مطرح می شود که آژانس بین المللی انرژی اتمی و دیگر سازمان های بین المللی بارها تاکید کردند که برنامه هسته ای ایران مسالمت آمیز است.
منبع: ایسنا

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها