کد خبر: 493662
تاریخ انتشار :

دهقان: انتشار اسامی دریافت‌کنندگان ارز 4200 تومانی در جهت مبارزه با فساد است

پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

به گزارش نامه نيوز، محمد دهقان نماینده مردم چناران‌، طرقبه و شاندیز در مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری فارس با اشاره به اظهارات اخیر وزیر صنعت در مخالفت با انتشار اسامی کسانی که برای واردات کالا ارز 4200 تومانی دریافت کردند،‌ گفت: آقای شریعتمداری اعلام کرده انتشار اسامی دریافت کنندگان ارز 4200 تومانی برای واردات کالا جنگ با بخش خصوصی است که باید بگویم اینگونه نیست و انتشار این اسامی ضرری را متوجه بخش خصوصی نمی‌کند و حرف آقای وزیر در این باره صحیح نیست.
وی افزود: انتشار اسامی دریافت کنندگان ارز 4200 تومانی جنگ با بخش خصوصی نیست بلکه جنگ با فساد و جنگ با کسانی است که می‌خواهند از این آب گل‌آلود ماهی‌های خود را بگیرند و انتشار این اسامی موجب شفافیت و اعتماد به بخش خصوصی می‌شود. البته بخش خصوصی که می‌خواهند سالم کار کنند.
نائب رئیس فراکسیون نمایندگان ولایی مجلس اظهار داشت: انتشار اسامی دریافت کنندگان ارز 4200 تومان برای واردات کالا یک خواست عمومی است و رئیس‌جمهور نیز بر انتشار اسامی این افراد تاکید کرد و باید کسانی که با ارز 4200 تومان کالا وارد کردند، کالای خود را در داخل معادل با ارز 4200 تومانی به فروش برسانند و نه با ارز 8 هزار تومانی.
دهقان خاطرنشان کرد: از سوی دیگر انتشار اسامی این افراد موجب جلوگیری از فساد در کشور می‌شود چرا که ممکن است دریافت کنندگان ارز 4200 تومانی برای واردات کالا ممکن است ارز دریافتی را در جای دیگری هزینه کنند و یا متناسب با ارزی که دریافت کردند کالا وارد نکنند و شفافیتی که به دنبال انتشار اسامی دریافت کنندگان ارز 4200 تومانی ایجاد می‌شود خود جلوی فساد را می‌گیرد.
وی در پایان گفت: همچنین باید مشخص شود در این مدتی که ما دچار بحران ارز بوده‌ایم ارز به چه مواردی اختصاص پیدا کرده، آیا ارز به کالاهای ضروری و مورد نیاز مردم اختصاص داده شده و ارز به کالاهایی تخصیص یافته که خرید آنها ضرورتی نداشته است.
منبع: فارس

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها