کد خبر: 494757
تاریخ انتشار :

ظریفیان: شرایط جدید نظم جدیدی می خواهد

پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

غلامرضا ظریفیان با اشاره به اینکه «دولت باید ارزیابی جدی از کابینه داشته باشد»، اظهار کرد: دولت باید بر اساس وعده‌هایی که به مردم داده و شرایط سخت و پیش‌بینی نشده آینده بررسی کند که کدام وزرا به ویژه وزرایی که نقش پیشران و حساس دارند، نتوانسته‌اند که شاخص‌های لازم را کسب کرده یا اینکه نیروهای خوبی بوده‌اند ولی با توجه به شیب شرایط کشور نمی‌توانند به خوبی ایفای نقش کنند.
وی در ادامه افزود: تغییر در دولت باید بر اساس ارزیابی دقیق و نگاه به آینده باشد نه به صورت نمادین یا با فشار اجتماعی. البته فقط تغییر کارگزار کافی نیست زیرا با توجه به شرایط ویژه کشور باید در کنار تغییر کارگزار، تغییر سیاست هم دیده شود. مهم‌ترین بخشی که می‌توان برای تغییر به آن اشاره کرد بخش اقتصادی دولت است. هرچند مشکلات اقتصاد ایران صرفا به دلیل مسائل اقتصادی نیست و اقتصاد کشور به شدت تحت تاثیر اقتصاد سیاسی و سیاست قرار دارد. بنابراین ممکن است در عرصه سیاسی هم دولت نیاز به تغییر داشته باشد، من معتقدم این تغییرات باید سنجیده و با نگاه به آینده باشد. من متعقدم این تغییر در دولت فقط محدود به بخش‌ اقتصادی نمی شود و سایر بخش‌ها نیاز به تغییر دارد.
این فعال سیاسی اصلاح‌طلب در ادامه خاطرنشان کرد: مردم بابت اتفاقات عرصه اقتصادی از جمله مسکن، اشتغال، ارز و حتی بحران آب نگرانی دارند. دولت اگر می‌خواهد نگرانی مردم را از بین ببرد و دنبال حل مشکلات باشد، باید انسجام ملی و همگرایی در جامعه ایجاد کند تا جامعه خود را آماده شرایط جدید کند.
ظریفیان درباره اظهار نظرهای بعضا متفاوت کابینه درباره شرایط کشور و تصمیمات اقتصادی دولت اظهار کرد: ظاهرا دولت خود را برای این شرایط آماده نکرده بود. ما وارد شرایطی شده‌ایم که الزامات و نظم خاص خود را می‌طلبد. این شرایط، حساس بوده و ما در داخل کشور به همبستگی و اعتماد اجتماعی نیازمندیم و افکار عمومی در این بین یک مسئله بسیار حساس است. البته از زمان روی کار آمدن ترامپ پیش‌بینی می‌شد که ما وارد مرحله جدیدی می‌شویم.
وی در پایان گفت: حالا که جنگ اقتصادی و روانی علیه ما ایجاد شده است، دولت هر چه سریع‌تر باید در کابینه این آمادگی را ایجاد کند که نوع رفتارهای آنها متناسب با شرایط جدید باشد. برای شنیدن صدای واحد از دولت باید جلسات کارشناسی جدی، پرسش و پاسخ و رفع اختلافات در دولت برگزار شود تا یک راهکار از دولت بیان شود. دولت باید تغییرات را به گونه ای انجام دهد که منجر به همکاری، همدلی و انسجام بیشتر در کابینه شود.

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها