کد خبر: 496926
تاریخ انتشار :

اعضای هیات دولت در حاشیه جلسه امروز چه گفتند؟ / واعظی: ترامپ هشت بار با ما تماس گرفت اما جواب ندادیم/ رئیس جمهور مشغول تامل درباره ترکیب کابینه است/ امیری: امروز در مورد ترمیم کابینه صحبت نشد/ جهرمی: بازار تلفن همراه متعادل می شود/ وزیر علوم: از قوه قضایی

پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

اعضا هیات دولت همچون روال چهارشنبه ها بعد از برگزاری جلسه به حیاط آمده و به سوالات خبرنگاران پاسخ دادند.
به گزارش نامه نیوز، محمود واعظی رئیس دفتر رئیس جمهور در پاسخ به پرسشی درباره جوان گرایی در دولت گفت: اعضای محترم کابینه با توجه به شرایط جدید خروج آمریکا از برجام باید برنامه های خوبی داشته باشند و اطمینان خاطری که رهبری به دولت دادند قوت قلبی برای ما بود و همه اینها می طلبد که بخشی از اعضای کابینه که رئیس جمهور مشغول فکر و تامل درباره آنها هستند، در زمان لازم تغییر کنند.
وی افزود: هنوز مشخص نیست چند وزیر کابینه تغییر می کنند.
واعظی با بیان اینکه وقتی آمریکا می خواهد برای مردم ایران تصمیم گیرد مردم خودشان تصمیم گیری خواهند کرد و با این موضوع مقابله می‌کنند، گفت: اینکه می گویند ایران به دنبال مذاکره با آمریکا می رود تا الان که غیر از این بوده و وقتی آقای روحانی به مقر سازمان ملل رفت این آقای ترامپ بود که هشت بار درخواست گفت‌وگو با آقای روحانی را مطرح کرد ولی آقای روحانی این درخواست را قبول نکرد.
رئیس دفتر رئیس جمهور در پاسخ به این پرسش که آیا دولت برنامه ای برای برون رفت از وضعیت فعلی دارد یا نه، گفت: گروهی با محوریت سازمان برنامه و بودجه به دستور رئیس جمهور سه نقشه راه را برای عبور از وضعیت فعلی آن هم پیش از آنکه ترامپ به شکل رسمی اعلام کند که از برجام خارج می شود، در نظر گرفتند که به تدریج مطرح خواهند شد.
وی همچنین با اشاره به نامه ای که به امضای محسن رضایی درباره FATF منشر شده بود گفت: نامه ای که آقای محسن رضایی امضا کرده را ما بررسی کردیم و بخش هایی از آن ربطی به مجمع تشخیص ندارد و به شورای عالی امنیت ملی مربوط می شود که در هر حال به نظرم کار عجولانه ای صورت گرفته، ولی در هر نهایت پاسخ به این نامه نیز از سوی آقای روحانی اعلام خواهد شد.
امروز در مورد ترمیم کابینه بحث نشد
حسینعلی امیری معاون پارلمانی رئیس جمهور در ارتباط با موضوع ترمیم کابینه اظهار کرد: این موضوعی است که شخص رئیس جمهور باید در موردش حرف بزند امروز در این زمینه صحبتی نبود؛ اما این آقای رئیس جمهور است که باید در این مورد حرف بزند که می‌تواند با چه کسانی و با چه ویژگی هایی کار کند آن چیزی که مهم است هماهنگی و روح مسئولیت پذیری اعضای کابینه است.
وی تاکید کرد: من قبلا عرض کردم رئیس جمهور مسائل مربوط به مجلس را از طرق مختلف مثل رسانه ها می بینند و می شنوند من هم در هیات دولت مسائلی را مطرح می‌کنم و نظرات را انعکاس می دهم .
امیری گفت: ایشان در جریان آنچه که می گذرد، در جریان مذاکرات و مطالبات نمایندگان محترم است آنچه که مربوط به شخص آقای روحانی است را خودشان جمع بندی می کنند.
وی یادآور شد: من هیچ اطلاعی از تصمیم ایشان در زمینه ترمیم کابینه ندارم.
تعادل بازار تلفن همراه
محمدجواد آذری جهرمی وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در پایان نشست هیات دولت در جمع خبرنگاران در خصوص تعامل بازار گوشی و تصمیم‌هایی که در این خصوص برای کنترل قیمت‌ها در این بازار گرفته شده است، گفت: طبیعتا بحث تعادل بازار گوشی وابسته به ارز است. تصمیمی که در این خصوص در وزارت صنعت، معدن و تجارت گرفته شده، آقای شریعتمداری دیشب اعلام کردند و گفتند در خصوص گوشی‌هایی که ۳۲۰ دلار هستند، سامانه نیما تعیین قیمت کند و بالای ۳۲۰ دلار را بازار تعیین تکلیف کند.
وی افزود: بخشی از تجهیزات درون گمرک بود که تصمیم بر تسهیل آنها گرفته شده است، علاوه بر این ۱۲۰ هزار گوشی در حال توقیف هستند، ضمن اینکه دستگاه قضایی اعلام آمادگی کرده هر تصمیمی که در خصوص عرضه گوشی‌ها به بازار گرفته می‌شود را اجرایی کند.
وزیر ارتباطات با اشاره به اینکه جلسه معاونین تشکیل شده و صداوسیما هم اخبار آن را گرفته اما منتشر نکرده گفت: هفته آینده شرایط بهتری ایجاد می‌شود و در ۱۰ روز آینده بازار می‌تواند به تعادل برسد.
آخرین پی‌گیری‌های وزارت علوم برای تعدیل حکم دانشجویان بازداشتی
منصور غلامی وزیر علوم در پاسخ به سوالی درباره احکام دانشجویان بازداشتی و پیگیری وزارت علوم اظهار کرد: کمیته‌ای در وزارت علوم تشکیل شده و همکارمان هم از طریق دانشگاه ها و هم از طریق ستاد این موضوع را پیگیری می‌کنند و صحبت هایی هم شده و خود من هم صحبت هایی انجام دادم و امیدوارم که مسئولان امر با نگاه محبت آمیزتری به موضوع توجه کنند.
وی با اشاره به نامه هایی که به رئیس جمهور درباره بازداشت دانشجویان نوشته بود، گفت: در این نامه ها درخواست مان این بوده همه کسانی که می توانند تاثیر بگذارند از جمله خود رئیس جمهور وارد این موضوع بشوند تا ان‌شاءالله شرایطی که دانشجویان در آن قرار گرفته اند برطرف شود.
غلامی در پاسخ به پرسشی درباره احتمال آزادی دانشجویان تا مهر ماه گفت: خواهش مان از قوه قضاییه این است که در برخوردهایی که ما می بینیم تعدیل کنند.
وی در پاسخ به سوالی درباره ارزیابی مدارک کسانی که در خارج از کشور تحصیل کردند، گفت: اگر قبل از رفتن به خارج از کشور برای تحصیل، مراجعه کنند و لیست دانشگاه های معتبر را بگیرند قطعا با مشکلی مواجه نخواهند شد.
وی افزود: گاهی بدون توجه به این موضوع، افراد از طریق تبلیغاتی که بعضی از نهادها و موسساتی که برای همین منظور دارند خودشان بدون مجوز خاصی فعالیت‌ می‌کنند، می روند و بعد به عواقبش گرفتار می شوند.
وزیر علوم تاکید کرد: اگر کسی از این موسسات شکایت کند قابل رسیدگی است اما ما بخش خاصی نداریم که این موضوع را پیگیری کند.
میان‌داری در امور اقتصادی با دولت است
محمد نهاوندیان معاون اقتصادی رئیس جمهور در پاسخ به این پرسش که بعد از دیدار رهبری با کارگزاران دولت برای محوریت قرار دادن مسایل اقتصادی چه اقداماتی انجام شده است، گفت: در دیدار رهبری با کارگزاران نظام تاکید شد میان‌داری در امور اقتصادی با دولت است؛ هماهنگی و همکاری خوبی میان سه قوه در امور اقتصادی ایجاد شده است.
خبرهای خوب در حوزه صنعت هوایی
امیر حاتمی وزیر دفاع از اعلام خبرهای خوب در حوزه صنعت هوایی در آینده‌ای نزدیک خبر داد و گفت: روز ۳۱ مرداد خبرهای خوب و خوشی درباره دستاوردهای دفاعی خواهیم داشت که خاص نیروهای مسلح است.وی افزود: یکی از خبرهای خوب در حوزه هوایی است که ۳۱ مرداد رونمایی می شود.

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها