کد خبر: 496947
تاریخ انتشار :

در گفت و گو با نامه نیوز عنوان شد؛

چه افرادی کابینه روحانی را ترک خواهند کرد؟/سخنگوی جامعه روحانیت مبارز:کرباسیان، سیف، نوبخت و نیلی باید تغییر کنند/ترمیم کابینه اعتماد عمومی ایجاد می کند/باید کسانی بیایند که رویکردشان اقتصاد انقلابی زمان جنگ باشد

چه افرادی کابینه روحانی را ترک خواهند کرد؟/سخنگوی جامعه روحانیت مبارز:کرباسیان، سیف، نوبخت و نیلی باید تغییر کنند/ترمیم کابینه اعتماد عمومی ایجاد می کند/باید کسانی بیایند که رویکردشان اقتصاد انقلابی زمان جنگ باشد
پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

گروه سیاست نامه نیوز: وضعیت اقتصادی کشور خوب نیست و مسئولان امر در تلاش هستند تا با استفاده از راهکارهای مناسب از بار مشکلات مالی مردم بکاهند. کارشناسان اصرار دارند که یکی از راهکارهای مناسب ایجاد تغییر و تحول در تیم اقتصادی است. دو نامه اخیر نمایندگان مجلس به رئیس جمهور یا شعارهای «استعفا» ، «استعفا» در آن جلسه ای که با حضور ولی الله سیف رئیس کل بانک مرکزی برگزار شده بود تنها دو نمونه از پافشاری های موجود برای ترمیم کابینه است.
حسن روحانی رئیس جمهور طی ماه های گذشته با وجود همه مشکلات سعی کرده است که با تیم فعلی خود به کار ادامه داده و دست به ترکیب کابینه نزد. به خصوص اینکه گفته می شود جریانی در درون دولت قصد سوءاستفاده از وضعیت را داشته و می خواهد که با تغییر برخی از اعضای کابینه تسلط خود را بر دولت بیشتر کند. این شایعه صحت داشته باشد یا نه فرقی ندارد زیرا آنطور که محمود واعظی رئیس دفتر رئیس جمهور روز چهاشنبه در حاشیه جلسه هیات دولت گفت، روحانی مشغول تامل و بررسی برای تغییر کابینه است.
واعظی گفته بود که هنوز مشخص نیست کدام یک از وزرا یا چند نفر از آن ها تغییر می کنند اما حدس زدن در این باره کار سختی نیست. ولی الله سیف رئیس کل بانک مرکزی در صدر فهرست احتمالی قرار دارد و بعد از آن نوبت به وزرای اقتصاد، صنعت و معدن می رسد. کارشناسان و فعالان اقتصادی و سیاسی تمایل دارند که محمد باقرنوبخت رئیس سازمان مدیریت برنامه و بودجه نیز در جریان تحولات پیش رو از دولت کنار گذاشته شود. غلامرضا مصباحی مقدم سخنگوی جامعه روحانیت مبارز در گفت و گو با نامه نیوز نام مسعود نیلی مشاور اقتصادی رئیس جمهور را نیز به این فهرست می افزاید.
چه افرادی کابینه روحانی را ترک خواهند کرد؟/سخنگوی جامعه روحانیت مبارز:کرباسیان، سیف، نوبخت و نیلی باید تغییر کنند/ترمیم کابینه اعتماد عمومی ایجاد می کند/باید کسانی بیایند که رویکرد آن های اقتصاد انقلابی زمان جنگ باشد
او در پاسخ به این پرسش که بهتر است تغییرات از کجا شروع شود ، گفت: « ما در سه نهاد وزات اقتصاد، بانک مرکزی و سازمان مدیریت نیازمند تغییر افراد و رویکردها هستیم. البته مشاور اقتصادی رئیس جمهور نیز نیازمند تغییر است».
مصباحی مقدم افزود: « باید کسانی به میدان آیند که رویکرد آن های اقتصاد انقلابی زمان جنگ باشد. اقتصاد مقاومتی. ما به اقتصادی نیاز داریم که بتواند مسائل را مدیریت کرده و ما را از این برهه حاضر به سلامت خارج است».
وی ضمن استقبال از توجه رئیس جمهور به موضوع ترمیم کابینه، گفت: « من معتقد هستم که این تغییر فضای تازه ای را در افکار عمومی به وجود می آورد و اعتماد عمومی را برمی انگیزد».
سخنگوی جامعه روحانیت مبارز تاکید کرد: « افراد با تجربه ای در کشور داریم که می توانند در شرایط بحران مسائل را مدیریت کنند. البته اکنون در شرایط چندان بحرانی قرار نداریم اما در عین حال نیازمند کسانی هستیم که بتوانند چنین شرایطی را مدیریت کنند. »
مصباحی مقدم در پاسخ به این پرسش که منظور شما از افراد باتجربه و توانمند دقیقا چه کسانی هستند، گفت: « اگر لازم بدانند از ما استعلام می کنند و ما نیز به دولت مشورت می دهیم».

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها