کد خبر: 497239
تاریخ انتشار :

کره‌ای‌ها برای معافیت خرید نفت ایران به آمریکا رفتند

پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

خبرگزاری یونهاپ امروز جمعه نوشت این هیات قرار است دومین دور گفت و گوهایش را در این مورد با مقام های آمریکایی برگزار کند در دور قبلی طرفین راهکارهای مربوط به معافیت کره جنوبی از تحریم های نفتی آمریکا علیه تهران را خرداد در سئول بررسی کردند.
به گزارش نامه نیوز، گزارش حاکی است که رییس هیات کره ای با 'فرانسیس فانون' معاون اداره امور منابع انرژی آمریکا و شماری از مسئولان وزارت خزانه داری آن کشور امروز دیدار و گفت و گو کرده است.
کره جنوبی امیدوار است که همانند دوره 'باراک اوباما' رییس جمهوری وقت آمریکا قبل از توافق هسته ای از معافیت های دولت آمریکا برای خرید نفت ایران بهره مند شود البته در آن زمان میزان زیادی از خرید نفت از ایران را کاهش داده بود.
کره جنوبی حدود 13 درصد از نفت مورد نیازش را از ایران خریداری می کند این کشور بویژه به نفت فوق سبک ایران که دارای کیفیت بسیار بالایی است و برای تولید محصولات شیمیایی بکار می رود نیاز جدی دارد.
در سال 2017 میلادی حجم تبادلات ایران و کره جنوبی به 12 میلیارد دلار رسید که از این میزان 8 میلیارد دلار آن سهم صادرات ایران به کره بوده است.
وزارت خارجه کره جنوبی هم در بیانیه ای آورده است به آمریکا تاکید شده است که باید به شرکت های کره ای برای معافیت از تحریم ها و تجارت با ایران کمک شود.
این بیانیه می افزاید که در طول رایزنی ها، مقام کره ای به آمریکایی ها خاطر نشان کرده است که کره جنوبی خواستار حل صلح آمیز مساله است.
این بیانیه تصریح می کند که مقام های ذی ربط گفته اند که به طور جدی درخواست کره جنوبی برای معافیت از تحریم های نفتی را در نظر می گیرند اما در پاسخ به این خواست سکوت کرده و زمانی برای پاسخ هم اعلام نکرده اند.
منبع: ایرنا

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها