کد خبر: 497400
تاریخ انتشار :

تکلیف سپنتا نیکنام امروز روشن می شود؟ / مصباحی مقدم: موضوع حضور اقلیت ها در شورا در جلسه امروز مجمع رسیدگی می شود/ یک منبع آگاه: بعید است امروز به این پرونده برسیم

پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

گروه سیاست نامه نیوز: سپنتا نیکنام عضو شورای شهر یزد منتظر است که مجمع تشخیص مصلحت نظام تکلیف او را روشن کند اما تا عصر امروز مشخص نیست که در جلسه امروز مجمع به موضوع حضور اقلیت های مذهبی در شوراهای شهر می پردازد یا خیر.
یک منبع مطلع در مجمع تشخیص مصلحت نظام صبح امروز در گفت و گو با خبرگزاری فارس رسیدگی به این مساله در جلسه امروز را بعید دانسته و گفته است: مصوبه مجلس شورای اسلامی برای عضویت اقلیت‌ها (سپنتا نیکنام در شورای شهر یزد)، به دلیل موضوعاتی که از قبل در دستور قرار داشت، هفته گذشته فرصت طرح در صحن مجمع تشخیص مصلحت نظام را نیافت و امروز نیز با توجه به اصرار دولت و مجلس برای تصویب دستور قبل‌تر که به بودجه سال ٩6 مربوط است، طرح مجدد این موضوع بعید به نظر می‌رسد.
وی ضمن گلایه از اظهار نظر افراد بی اطلاع در مورد روند بررسی های مجمع گفت: اخیرا یک روزنامه و برخی اشخاص، اظهاراتی در موضوع پرونده آقای سپنتا نیکنام به اینجانب منتسب کرده اند و گفته اند که این موضوع با نظر دبیر مجمع از دستور کار مجمع حذف شده است که کاملا کذب است.
سخنگوی جامعه روحانیت مبارزگفت: موضوع حضور اقلیت‌ها در شوراهای شهر و روستا و تعیین تکلیف وضعیت سپنتا نیکنام در دستور کار جلسه ۳۰ تیرماه مجمع قرار دارد و بهتر است رئیس جمهور و سایر اعضایی که در این موضوع نظراتی دارند، در جلسه حاضر باشند و فعالانه در مباحث شرکت کنند.
گفتنی پیش از او محمد جواد کولیوند رئیس کمیسیون امور شورا‌های مجلس شورای اسلامی از بررسی این پرونده در جلسه امروز مجمع خبر داده بود. وی با اشاره به اینکه دو کمیسیون مجمع تشخیص مصلحت نظام در این خصوص نظر داده‌اند، گفت: نظر کمیسیون‌ها تقریباً مثبت است و شنبه هفته آینده ( 30 تیر) در صحن علنی مجمع تشخیص مصلحت نظام مطرح می‌شود.
رئیس کمیسیون امور شورا‌های مجلس شورای اسلامی در حالی از موافقت کمیسیون های مجمع خبر داده بود که محمد صدر عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام ضمن تایید اختلاف کمیسیون های قضایی و سیاسی در این باره گفته بود «یکی از آقایان فقهای شورای نگهبان از مخالفان اصلی به حساب می‌آید که ممکن است آنجا باز هم صحبت کنند و تاثیرگذار باشند».
با همه این اوصاف باید منتظر ماند و دید که مساله حضور اقلیت ها در شوراهای شهر امروز به صحن علنی مجمع می رسد یا خیر؟ نتیجه و رای مجمع در این جلسه علاوه بر روشن کردن تکلیف سپنتا نیکنام؛ از جهات کلی تر قابل اهمیت است و رویداد قابل توجهی در حوزه حقوق شهروندی به حساب می آید.

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها