کد خبر: 497535
تاریخ انتشار :

یک انقلاب شگفت انگیز در صنعت راه آهن / بزرگ ترین ربات حمل و نقل دنیا در استرالیا رونمایی می شود

پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

به گزارش از اینترستینگ اینجرینگ، این ربات بخشی از پروژه ای است که پس از تکمیل شدن، نخستین بار به طور کامل مستقل و به شکل از راه دورمحموله ها را در راه آهن سراسری حمل خواهد کرد.
این ربات لقب بزرگترین ربات دنیا را به خود اختصاص داده است. در ضمن قرار است نخستین بار این ربات در استرالیا مورد استفاده قرار گیرد.
معاون فلزات و معادن استرالیا اعلام کرد که به زودی این کشور نخستین سیستم قطار باری مستقل خود را افتتاح خواهد کرد. این سیستم می تواند از غرب به شرق استرالیا حرکت کند.
ریو تینتو مدیرعامل شرکت ریلی و سنگ آهن پیمانکار این پروژه نیز گفت: "اولین تحویل بی خطر سنگ آهن توسط این قطار خودران می تواند تحولی خیره کننده در بازار ریلی و حمل و نقل ایجاد کند. "
در جریان این رویداد، قطار ویژه ریوتینتو حدود 28 هزار تن آهن حمل می کند.ببرآورد شده است که ریو تینتو 940 میلیون دلار برای توسعه این قطار لوکوموتیو خود ران صرف کرده است. به گفته لیدو کاستا، مهندس اصلی پروژه، قطارهای تخصصی ریو تینتو طراحی شده اند تا تصمیمات خود را به صورت یک بار در یک دوره انجام دهند.
لیدو توضیح داد که شبکه های کامپیوتری تضمین می کند که قطار در محدوده سرعت معینی قرار می گیرد و از برخوردهای ناخواسته جلوگیری می کند.
منبع: انتخاب

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها