کد خبر: 498274
تاریخ انتشار :

غلامعلی رجایی: اظهارات روحانی بوی جنگ می‌داد/ افکار عمومی تصور نکند که به مرز جنگ و درگیری رسیده ایم/ رئیس‌جمهور باید لحن خود را عوض می‌کرد/ جمهوری‌خواهان از ادبیات تند ما استقبال می‌کنند

پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

به گزارش نامه نیوز، در صحبت‌های اخیر رئیس‌جمهوری خطاب به دولت آمریکا تعابیری به کار رفت که بازخوردهای خارجی و داخلی زیادی داشت و در بعضی محافل داخلی این موضوع مطرح شد که هدف روحانی از این سخنان گردش به جناح راست داخلی بوده است. در این باره غلامعلی رجایی، فعال سیاسی اصلاح‌طلب، معتقد است مواضع مرتبط با دشمنی‌های آمریکا و قلدری‌های ترامپ مربوط به یک جناح سیاسی داخل کشور نیست.
او با بیان اینکه تصورم این است که روحانی باید لحن خود را عوض می‌کرد، می‌گوید: او می‌توانست تعابیر بهتری به کار ببرد تا این جنگ لفظی بین دو کشور را به وجود نیاورد. جواب ترامپ تندتر از صحبت‌های آقای روحانی بود و بعد از سخنان رئیس‌جمهور آمریکا خطاب به کره‌شمالی، شاهد این ادبیات از سوی ترامپ نبودیم. جمهوری‌خواهان در آمریکا اتفاقاً از این ادبیات استقبال می‌کنند و هر چیزی که بوی خشونت و جنگ از آن بیاید خوشایند آن‌هاست.
مشاور آیت‌الله هاشمی رفسنجانی درباره تاثیرات صحبت‌های روحانی بر فضای داخلی ادامه می‌دهد: روحانی می‌توانست لحن خود را سنگین‌تر، محکم‌تر و حتی انقلابی‌تر بیان کند اما از آن بوی جنگ نیاید و افکار عمومی تصور نکند که ما به لبه‌ مرز جنگ و درگیری رسیده‌ایم. آقای روحانی چون حقوقدان هستند و در مناظره‌ها هم نشان دادند که می‌توانند ادبیات محکم اما دقیقی داشته باشند، انتظار ما این بود که لحن دیگری را خطاب به آمریکا انتخاب کنند.
رجایی در پایان می‌گوید: اما من در مجموع با محتوا و فرم صحبت‌های رئیس جمهور موافق بودم زیرا نمی‌توان با آمریکا نرم صحبت کرد و هر وقت که نرم صحبت کردیم آمریکا پرروتر شده است.
منبع:اعتماد آنلاین

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها