کد خبر: 499380
تاریخ انتشار :

آغاز خدمات کارت هوشمند ملی از سال ۹۸/مذاکره با شورای نگهبان برای انتخابات الکترونیکی

پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

مدیر کل فناوری اطلاعات وزارت کشور با بیان اینکه با احتساب تمامی افراد واجد شرایط بالای ۱۵ سال حدود ۵۵ میلیون تا ۶۰ میلیون کارت هوشمند ملی در کشور مورد نیاز است، گفت: تا تمامی این افراد کارت نگیرند، نمی‌توان سرویسی را برروی این کارت به صورت سراسری و برای تمام مردم ارایه کرد.
به گزارش نامه نیوز، امیر شجاعان امروز در نشست خبری در نمایشگاه الکامپ از ثبت‌نام ۴۵ میلیون نفر برای دریافت کارت هوشمند ملی و توزیع ۴۲ میلیون کارت هوشمند بین مردم خبر داد و گفت: توزیع حدود سه میلیون کارت هوشمند باقی مانده که پس از بومی‌سازی تولیدات به سرعت انجام می‌شود. کارت هوشمند ملی کلید ورود به دولت الکترونیکی است و با احراز هویت دقیق از طریق کارت ملی هوشمند و قابلیت‌های آن از جمله بررسی بیومتریک از وقوع بسیاری از تخلفات جلوگیری می‌شود.
شجاعان با بیان اینکه از سال آینده شاهد افزایش کاربردهای کارت ملی هوشمند و آغاز بهره‌برداری از قابلیت‌های این کارت از بانک‌ها خواهیم بود، افزود: پس از چند بار تمدید مهلت ثبت‌نام کارت هوشمند ملی، آخرین مهلت تا پایان سال ۹۷ اعلام شده و امیدواریم از ابتدای سال ۹۸ ارایه خدمات برروی کارت ملی هوشمند آغاز شود.
او در پاسخ به اینکه چرا با وجود کارت ملی هوشمند هنوز دستگاه‌ها درخواست کپی از کارت‌ها را دارند، از عملیاتی شدن حذف کپی کارت ملی در بسیاری از دستگاه‌های اجرایی کشور خبر داد و گفت: در ۲۰۰ هزار نقطه در سراسر کشور اکثر دستگاه کپی را حذف کرده‌اند یا در حال حذف کردن هستند.
وی همچنین خاطر نشان کرد: تاکنون ۴۰ خدمت وزارت کشور کدشناسه گرفته‌اند که نزدیک به نیمی از آن‌ها الکترونیکی شده‌اند.
او با اشاره به تلاش‌ها برای الکترونیکی شدن انتخابات اظهار کرد: با این تجربه کاملا موفق آمادگی داریم که در صورت تامین منابع مالی، انتخابات را به‌صورت صددرصد الکترونیکی برگزار کنیم و در این باره با شورای نگهبان مذاکره می‌کنیم. البته در چند دوره اخیر انتخابات در کشور فرایند احراز هویت در تمامی شعب به صورت الکترونیکی انجام شده و تنها مرحله اخذ رای الکترونیکی نبوده است. در انتخابات اخیر شهر و روستا در ۱۳۹ شهر انتخابات به صورت تماما الکترونیکی در تمامی ۲۵ فرآیند انتخابات انجام شد که معادل ۲۰ درصد مجموع آراء بود.
منبع: ایسنا

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها