کد خبر: 499754
تاریخ انتشار :

«یاهو نیوز» تحلیل کرد؛استفاده مردم ایران از هشتگ «ترامپ خفه‌شو» در شبکه‌های اجتماعی!

پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

به گزارش نامه نیوز، «یاهو نیوز» در گزارشی با اشاره به سیاست اعمال فشار ترامپ بر ایران نوشت: این سیاست و تشدید اظهارات ضدایرانی علیه جمهوری‌اسلامی به تقویت اقلیت تندرویی در ایران می‌انجامد که علاقه زیادی به آتش زدن پرچم آمریکا دارند.
این رسانه نوشت: «با افزایش و تعمیق بی‌ثباتی و شکاف در سیاسی و اجتماعی در میان ایرانیان، نشانه‌هایی از معکوس عمل کردن سیاست ترامپ و اتحاد ایرانی‌ها علیه دشمن خارجی بیشتر دیده می‌شود. یکی از نشانه‌های آن اظهارات ضد‌آمریکایی رییس‌جمهور میانه‌روی ایران است که خواستار تنش‌زدایی با غرب بوده است. از سوی دیگر شاهد تجدیدنظر در بخش زیادی از ایرانیان هستیم که چندین دهه بی‌تردید برای مردم آمریکا احترام قائل بودند و آمریکا را به عنوان یک کورسوی امید می‌دیدند.
در ادامه این گزارش گفته شده مقامات دولت آمریکا گفته‌اند که از اعتراضات مردم ایران حمایت می‌کنند؛ اما ایرانی‌ها و تحلیل‌گران معتقدند آمریکا فاقد استراتژی مشخص در قبال ایران است. از سویی دیگر مقامات دولتی با گروهک مجاهدین خلق که در ایران منفور است، متحد شده و از این جهت انسجام ضدآمریکایی مردم ایران را تقویت کرده است.
یک جانباز ایرانی در گفت‌وگو با این خبرگزاری آمریکایی گفت: «اگر برخی در واشنگتن امیدوارند که با اعمال فشار خارجی بر مردم، آنها تشویق می‌شوند که به خیابان‌ها بریزند و اعتراض کنند، ترامپ سیگنال‌های غلطی می‌فرستد. او می‌گوید شما به خیابان بریزید و بی‌ثباتی ایجاد کنید تا ما مجاهدین خلق را به قدرت برسانیم.»
یک تحلیل‌گر سیاسی مدعی شد: «بی‌اعتمادی و نارضایتی در قبال مسئولان ایران در حال رشد است و در این باره تردیدی نیست. مردم اعتراض می‌کنند اما ترامپ این وسط چه می‌کند؟»
این رسانه آمریکایی در ادامه نوشت: «سیاست‌های کنونی آمریکا نشان می‌دهد که این کشور کاملا غیرقابل اعتماد است. تهران پیشنهاد ترامپ برای مذاکره با ایران را رد کرده است. مردم ایران از هشتگ "ترامپ خفه‌شو" و "در امور ایران دخالت نکنید" برای محکوم کردن سیاست‌های آمریکا در شبکه‌های اجتماعی استفاده می‌کنند.»
بر اساس این گزارش، ایرانی‌ها دو قرن است که شاهد نتایج منفی مداخله خارجی‌ها در امورشان هستند و در مورد آمریکا شاهد کودتای ۱۹۵۳ بودند که پایه‌های انقلاب اسلامی را بنیان نهاد
منبع: ایلنا

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها