کد خبر: 500117
تاریخ انتشار :

تصاویری از دستگیری لیدرهای تجمعات اصفهان

تصاویری از دستگیری لیدرهای تجمعات اصفهان
پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) : 13970512000308_Test_NewPhotoFree

13970512000307_Test_NewPhotoFree

13970512000305_Test_NewPhotoFree

13970512000303_Test_NewPhotoFree

3 روز پس از تجمعات صنفی صنعت‌گران در منطقه امیرکبیر اصفهان (شاپور جدید)، چند لیدر سازمان‌دهی شده که برای بهره‌برداری از این اعتراضات صنفی، سعی در ایجاد تنش و تهییج مطالبه‌گری مردم و فعالان اقتصادی را داشتند، توسط نیروهای انتظامی و امنیتی اصفهان دستگیر شدند.

بر اساس مستندات موجود، این دستگیرشدگان با لباس‌های برند و مارک‌دار خود کمترین شباهتی به قشر کم‌درآمد و کارگران کارگاه‌های صنعتی نداشته اما با تلاش زیاد سعی در به انحراف کشاندن شیوه طرح مطالبات اقتصادی تجمعات را داشتند.

طرح شعارهای سیاسی تند در سایه مطالبات صنفی صنعت‌گران منطقه امیرکبیر اصفهان و تلاش برای ایجاد تنش در تجمع مردم از جمله اقدامات این افراد بود که منجر به دستگیری آن‌ها شدند.

به گزارش فارس، از روز سه شنبه گذشته جمعی از کسبه شهرک صنعتی امیرکبیر اصفهان و مغاز‌ه‌داران این منطقه در تجمعی نسبت به شرایط قطعی برق، وضعیت بیمه و مالیات و نیز بدهی شرکت‌های دولتی اعتراض کردند.

در پایان این تجمعات که با همراهی و حمایت نیروهای انتظامی برای حفاظت از سرمایه بازاریان و صنعتگران و نیز حفظ امنیت تردد مردم برگزار شد، برای پیگیری موضوع توسط مسؤولان استانی و نمایندگان اصناف درگیر موضوع قول مساعد داده شد؛ که طی دو روز بعد از تجمع روز سه‌شنبه ضمن حل شدن موضوع قطعی برق، سایر مشکلات نیز در کارگروه‌های مشترکی طرح و برای ایجاد راه‌های برون رفت تدابیری اتخاذ شد.

ه یکی از قطعه‌سازان شهرک صنعتی امیرکبیر در گفت‌وگو با خبرنگار فارس که که در محل تجمعات حاضر بود، ضمن ابراز بی‌اطلاعی از هویت تجمع‌کنندگان امروز این شهرک می‌گوید: بسیاری از افرادی که امروز تجمع کرده‌ بودند ناشناس بوده و این در حالی است که ما صنعت‌گران در این شهرک در حال کار بودیم.

همچنین یکی دیگر از مغازه‌داران شهرک امیرکبیر نیز در حالی که بساط کسبش را زودتر از موعد جمع کرده بود به خبرنگار فارس می‌گوید: مشخص نیست کسانی که امروز در شهرک صنعتی امیرکبیر تجمع کرده بودند از کدام منطقه بوده چراکه بسیاری از آنان برای کسبه این شهرک ناشناخته بودند و قبل از اتفاقات امروز آنان را ندیده بودیم.

علی‌رغم گفته کسبه و فعالان اقتصادی منطقه مبنی بر عدم پیگیری مطالبات از طریق تجمع در روزهای پس از سه‌شنبه و حتی چهارشنبه، گروهی از افراد که برای مغازه‌داران خیابان امیرکبیر اصفهان نیز ناشناخته بودند تلاش کردند تا در روز چهارشنبه و پنجشنبه با بهره‌برداری از این اعتراضات صنفی، مطالبه و تقابل را به صورت خیابانی ادامه دهند که با حضور و اقدام نیروهای انتظامی در هر روز پس از گذشت ساعتی آرامش به خیابان‌های منطقه امیرکبیر بازگشت.

منبع:فارس

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها