کد خبر: 501550
تاریخ انتشار :

ژست جدید جلیلی/ مردم روستاها را با حقوق خود آشنا کنید تا آن را مطالبه کنند

پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

در ابتدای این دیدار سعید جلیلی گفت: اینکه دانشجویان برای توانمندسازی یا خدمات‌رسانی در یک حرکت جهادی در روستاها حضور می یابند ارزشمند است؛ چرا که فراتر از یک کار عمرانی، دانشجویان می‌توانند بذری بکارند که تا همیشه پایدار باشد.
نماینده مقام معظم رهبری در شورای عالی امنیت ملی افزود: با توجه به اینکه حدود 60 هزار روستا در کشور وجود دارد، اگر الگوی موفقی که یک گروه جهادی به آن رسیده است در تمام روستاها تسری یابد، برکات بزرگی خواهد داشت.
وی ادامه داد: توانمندسازی مردم روستاها صرفاً سخت‌افزاری نیست و به شکل نرم‌افزاری نیز می‌تواند انجام شود مانند اینکه مردم با حقوق خود آشنا شوند. مثلاً یکی از حقوق مردم گرفتن تسهیلات بانکی است ولی تاکنون 50 درصد مردم چنین تسهیلاتی نگرفته اند.
جلیلی تاکید کرد: مردم در صورت آشنا شدن با برخی حقوق، آنگاه می‌توانند خودشان نیز حقوقشان را پیگیری کنند. اگر مردم با وظایفی که دستگاه ها در خدمت رسانی به مردم به عهده دارند آشنا شوند آنگاه مشخص خواهد شد نهادها و دستگاه‌ها چه خدماتی در این روستاها ارائه نداده اند و باید آنها را پیگیری کرد و آثار این مطالبه برای همیشه در آن روستا وجود خواهد داشت. برای مثال اگر پیگیری شود برق به یک روستا برود مزایا و بهره‌برداری‌های دیگر آن برای اهالی روستا همیشه خواهد بود.
وی خطاب به دانشجویان اظهار داشت: سه دستور کار برای خود تعریف کنید؛ اول اینکه مردم با چه ابتکاراتی و چگونه می توانند توانمند شوند و بسیاری از کارها را خود آنها دنبال کنند. دومین کار که اهمیت بیشتری دارد این است که خودتان را در جایگاه دولت قرار دهید و ایراد ساز وکارها و دستگاه‌های اجرایی را در انجام وظایفشان مشخص کنید و سوم اینکه اردوهای جهادی با چه ساز و کاری می توانند نقایص دستگاه ها را تکمیل و یا تصحیح نمایند؟ بررسی کنید که ظرفیت نیروهای جهادی و بسیجی چگونه می تواند به کمک دولت بیاید؟
جلیلی در پایان گفت: مثلا شما به عنوان گروه جهادی دانشگاه تهران که اکنون در منطقه سردشت مشغول فعالیت هستید مدلی طراحی کنید که دولت با کمترین هزینه و فقط با تغییر برخی سازوکارها و بهینه کردن آن و با این ابتکارات و کمک شما بتواند خدمات بیشتر و موثرتری در آن منطقه انجام دهد.
منبع: ایسنا

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها