کد خبر: 502348
تاریخ انتشار :

در گفت و گو با نامه نیوز عنوان شد؛

واعظ آشتیانی: احمدی‌نژاد می‌خواهد از آب گل آلود ماهی بگیرد/ نباید جدی‌اش گرفت/زمان ریاست جمهوری احمدی نژاد هم شاهد اتفاقات اقتصادی و سیاسی شبیه امروز بودیم

واعظ آشتیانی: احمدی‌نژاد می‌خواهد از آب گل آلود ماهی بگیرد/ نباید جدی‌اش گرفت/زمان ریاست جمهوری احمدی نژاد هم شاهد اتفاقات اقتصادی و سیاسی شبیه امروز بودیم
پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

گروه سیاست نامه نیوز : در روزی که کشور با چالش جنگ اقتصادی آمریکا دست و پنجه نرم می کند و طبعا اقشاری از جامعه تحت فشار معیشتی هستند، احمدی نژاد دوباره اوضاع جوی را برای موج سواری مساعد می بیند. او ابتدا مردم را به حضور در تجمعات اعتراضی تشویق کرد اما چون با بی توجهی جامعه مواجه شد، در فیلمی وضعیت کشور را بغرنج و بحرانی خواند و گفت: «آقای روحانی شما، تمام حامیانتان در دو جناح سیاسی و دو رئیس قوه دیگر، همه در این وضعیت شریک هستند. باید رضایت ملت را جلب کنید. شاید بهترین راهش این باشد که دیگر ادامه ندهید».

چند روز بعد از این فیلم ویدئویی رهبر معظم انقلاب فرمودند: «آنها که می گویند دولت باید برکنار شود در نقشه دشمن نقش آفرین هستند. دولت باید سرکار بماند و با قدرت، وظایف خود را در حل مشکلات انجام دهد».

بسیاری از صاحب نظران در عرصه سیاسی، احمدی نژاد را مصداق این سخن رهبری دانستند و از ژست های اپوزوسیونی رئیس جمهور سابق انتقاد کردند.

برهمین اساس امیررضا واعظ آشتیانی در گفتگو با نامه نیوز گفت: خطاب سخن رهبر انقلاب فقط به موضع گیری اخیر آقای احمدی نژاد نبود چون افراد دیگری هم بودند و هستند که با ادبیات دیگری استعفای روحانی را بیان می کنند. اما تصور می کنم آقای احمدی نژاد از بیان این صحبت ها قصد و نیتی دارد.

وی افزود: اینکه احمدی نژاد صحبت از استعفای روحانی می کند بیشتر برای طرح یکسری از موضوعاتی است که این موضوعات به گونه ای رقم می خورد که بتواند در افکارعمومی با توجه به شرایطی که الان است، یارکشی کند وگرنه در زمان ریاست جمهوری خود آقای احمدی نژاد شاهد چنین اتفاقات اقتصادی و سیاسی بودیم.

این فعال سیاسی اصولگرا یادآور شد: زمان زیادی نگذشته و از دوران ریاست جمهوری آقای احمدی نژاد زیاد فاصله نگرفتیم که او امروز فراموش کند در دوران ریاست جمهوری اش وضعیت چگونه بوده و بخواهد نسخه بپیچد که الان باید چگونه باشد.

وی ادامه داد: آقای احمدی نژاد می خواهد نقش اپوزوسیون صریح الهجه را ایفا کند، شاهدیم افرادی که اپوزوسیون می شوند بیشتر استفاده از الفاظ و ادبیاتی را دنبال می کنند که نشان دهند مخالف سیاست های یک جریان هستند و خوب آقای احمدی نژاد هم می خواهد از آب گل آلود ماهی بگیرد. معتقدم نباید زیاد نسبت به صحبت های او حساسیت نشان داد.

واعظ آشتیانی تأکید کرد: احمدی نژاد را باید در قواره یک فعال سیاسی دید که یک اظهارنظر شخصی می کند. هرچه بخواهیم توجه و واکنش به صحبت هایش نشان دهیم، او مسائل موضوعات و ادبیات جدیدی را می خواهد منعکس کند بنابراین همچون یک فعال سیاسی عادی باید به او نگاه کرد، نه بیشتر.

وی افزود: امروز کسانی با سوابق فتنه ای صحبت هایی انجام می دهند اما صحبت های آنها با واکنش های جدی سیاسی مواجه نمی شود. معتقدم راه مقابله با کسانی که در مسیری می روند که این مسیر می تواند ایجاد تفرق کند، این است که بدون ایجاد حساسیت، بی اعتنا از کنار صحبت هایشان عبور کنیم.

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها