کد خبر: 503027
تاریخ انتشار :

سرظهر واشنگتن، نیمه شب توکیو؛کسی جلودار ترامپ نیست/ رییس جمهور آمریکا علاقه دارد هر روز به ژاپن زنگ بزند!

پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

به گزارش نامه نیوز، به نظر می‌رسد به تعداد منتقدان ترامپ هر روز افزوده می‌شود. آنها گفته‌اند او رییس جمهوری است که بدون داشتن مقام و سابقه یا فعالیت سیاسی به عنوان رئیس جمهور آمریکا انتخاب شده است و اصول دیپلماسی را نمی‌شناسد. فارین پالیسی در گزارشی به گاف‌های رییس جمهور آمریکا پرداخته و توضیح داده چگونه در حالی که ترامپ ابتدایی‌ترین مسائل سیاسی را نمی‌داند، به عنوان رییس جمهور قدرتمندترین کشور دنیا انتخاب شده است.
تماس تلفنی ترامپ با شینزو آبه
فارین پالیسی در این گزارش ابتدا به سال‌ نخست ریاست جمهوری ترامپ اشاره کرده و نوشته است چندین بار در سال اول ریاست جمهوری، ترامپ می‌خواست سر ظهر به شینزو آبه نخست وزیر ژاپن زنگ بزند. اما یک مشکل وجود داشت؛ بعد از ظهر در واشنگتن، نیمه شب در توکیو است، یعنی زمانی که آبه در خواب عمیق است! دستیاران ترامپ باید به او این مشکل را توضیح می‌دادند.
یک منبع آگاه در دستگاه دیپلماسی آمریکا می‌گوید: این یک موضوع پیش پا افتاده است اما توضیح آن به رییس جمهور ساده نبود. او قادر به درک این واقعیت نبود که رهبر یک کشور ممکن است 80 سال سن داشته باشد و بعد از ساعت 10:30 یا 11 به ساعت خودشان، می‌خوابد!
یکی از مقامات شورای امنیت ملی ترامپ به پولیتیکو گفته است: زمانی‌که ترامپ می‌خواهد به کسی زنگ بزند، کسی جلودارش نیست. او بسیار عجول است. ترامپ در مورد زمان تماس یا طرف مقابلش چندان فکر نمی‌کند.
به گفته این مقام آگاه، در مورد آبه و دیگران، کارکنان شورای امنیت ملی به او توصیه می‌کنند که این زمان مناسبی نیست. آنجا ساعت 1 بامداد است و به او قول می‌دهند که برنامه تماس را در تقویم او برای یک زمان مناسب‌تر از نظر دیپلماتیک یادداشت کنند. مک مستر، مشاور امنیت ملی سابق ترامپ بارها به او اطمینان داده بود که این برنامه را در جدول برنامه‌های او جای بدهد.
تمایل ترامپ به تماس بدموقع با رهبران جهان تنها یکی از چندین رفتار غیردیپلماتیک او از زمان ریاست جمهوری است که از رفتار پای تلفن فراتر می‌رود و شامل جلسات عجیب و غریب و تلفظ غلط و سوءتفاهم‌های بسیار است. بعضا این ضعف‌های اخلاقی شامل حال کاخ سفید نیز می‌شود. در یک مورد ترامپ در حالی که درحال مطالعه نقشه جنوب آسیا قبل از دیدار با نارندرا مودی بود، کشور «نپال » را به اشتباه «نیپل» و «بوتان» را «باتن» تلفظ کرده است.
یک سایت آمریکایی پیش از این درباره ترامپ گزارش داده بود که خیلی اندک از ایمیل استفاده می‌کند و تا به حال از پیامک استفاده نکرده است! با اینهمه ترامپ دلیل این کار را ایمن نبودن اطلاعات در آن توصیف کرده بود. برخی از کارکنان ترامپ گفته‌اند ماجرا ربطی به فضای امن ندارد و او واقعا کار با کامپیوتر و فناوری‌های جدید را بلد نیست.
منبع: رویداد 24

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها