کد خبر: 503814
تاریخ انتشار :

خجسته:‌ آقایان منافع جامعه را قربانی رفاقت‌های سیاسی نکنند/ناکارآمدی تیم اقتصادی دولت برای همگان مسجل است

پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

به گزارش نامه نیوز، امیر خجسته رئیس فراکسیون مبارزه با مفاسد اقتصادی و اداری مجلس شورای اسلامی در واکنش به طرح استیضاح کرباسیان وزیر اقتصاد و امور دارایی در هفته ی جاری، ناکارآمدی تیم اقتصادی دولت در مواجهه با بحران ها و مدیریت کلان اقتصادی را مهم ترین دلیل استیضاح کنندگان دانست و اظهار داشت: متاسفانه با روی کار آمدن تیم اقتصادی جدید دولت در سال گذشته روند مخرب اقتصاد ایران شکل گرفت و حداقل در هر هفته شاهد ارائه ی یک مدل اقتصادی و سیاست مالی بوده ایم.
وی افزود: از طرفی نیز در ابتدای امسال و با اعلام خروج ایالات متحده از برجام، ناکارآمدی تیم اقتصادی دولت وارد فاز جدیدی شد که در این خصوص مجلس بارها تذکر داد.
خجسته در ادامه عنوان کرد:‌ اینکه بعضی ها به دنبال ترمیم و تغییر بدنه اقتصادی دولت از طرف خود دولت هستند یک فرضیه کاملا اشتباه است زیرا اگر دولت معتقد به ناکارآمدی تیم اقتصادی فعلی بود قبل از بروز بحران‌های سرمایه‌ای این تغییرات را انجام می‌داد. البته در جریان بررسی این طرح استیضاح لازم است نسبت به نقش معاونت اقتصادی دولت نیز توضیحاتی ارائه شود.
وی ضمن ابراز تاسف از کاهش چشمگیر تعداد امضاهای طرح استیضاح وزیر اقتصاد گفت: متاسفانه برخی همکاران معتقدند در فضای حساس حاکم بر کشور نباید آرامش سیاسی و وحدت قوا بهم بریزد و با توجه به طرح سوال از رئیس جمهور و استیضاح وزیر کار در صورت استیضاح وزیر اقتصاد این آرامش خدشه دار می شود.
رئیس فراکسیون مبارزه با مفاسد اقتصادی مجلس بر همین اساس اضافه کرد: باید تاکید کنم آنچه که کشور در شرایط فعلی نیازمند آن است، افزایش نظارت است و اگر شاهد کم کاری و بی برنامگی یک مجموعه و یک مدیر هستیم در اسرع وقت باید نسبت به اخراج آن اقدام کنیم و این امر ابتدا باید توسط دولت شکل گیرد لذا مجلس نباید منافع جامعه را قربانی رفاقت‌های سیاسی کند.
وی با تاکید بر لزوم شکل گیری کمیسیون‌ ویژه فوریت‌های اقتصادی در مجلس برای رسیدگی به مسائل مهم اقتصادی و مقابله با اتاق جنگ اقتصادی ایالات متحده گفت: پیش تر نیز بر لزوم تشکیل کمیسیون ویژه فوریت‌های اقتصادی در مجلس شورای اسلامی تاکید شد و امروز شمار کثیری از اقتصاددانان برای عبور از بحران ارزی پیشنهاد نظارت مجلس بر نحوه ی توزیع ارز را داده اند که این مسئله می تواند از محور های فعالیت این کمیسیون ویژه باشد بدین ترتیب می توانیم شاهد فراگیری اقتصاد تعاونی به جای اقتصاد رانتی موجود باشیم.
منبع: فارس

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها