کد خبر: 504399
تاریخ انتشار :

آخرین خبرها از دستگیری 555 قاچاقچی مختل‌کننده اقتصاد

پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

به گزارش نامه نیوز، علی موید خرم‌ابادی دبیر ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز با حضور در نشست علنی امروز سه‌شنبه پارلمان طی سخنانی، گفت: در سال‌های گذشته شعب ویژه مبارزه با قاچاق چه در تعزیرات و چه در قوه قضاییه قابل توجه نبود ا ما طی سال‌های گذشته 1124 شعبه ویژه برای رسیدگی به پرونده‌های قاچاق کالا شکل گرفت و 40 دادگاه تجدیدنظر هم در این زمینه فعال است.
رئیس ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز اضافه کرد: در 4-3 سال گذشته 222 پرونده به عنوان پرونده‌های مربوط به قاچاق سازمان یافته به محاکم تحویل داده شد که 11 هزار میلیارد تومان حاصل این احکام بود که تا کنون هزار میلیارد تومان آن به خزانه واریز شده و مابقی تا پایان سال واریز می‌‌شود.
وی در همین زمینه گفت: درباره جرائم سازمان یافته 555 متهم که قاچاقچی اصلی بودند و اقتصاد را مختل می‌کردند دستگیر شده و در اختیار محاکم قرار گرفتند.
موید خرم‌آبادی با اشاره به اجرای طرح رجیستر برای گوشی‌های تلفن همراه گفت: ما از سال 92 به بعد 600 میلیون تومان به زیرساخت‌ها اختصاص دادمی و در حال حاضر 10سامانه اصلی . 20 سامانه فرعی داریم که می‌توانیم بگوییم هیچ گوشی تلفنی در کشور فعال نیست مگر اینکه تشریفات قانونی آن رعایت و حقوق دولت پرداخت شده باشد.
وی با تاکید بر اینکه ستاد مبارزه با قاچاق کالا یک ستاد فرادستگاهی است اظهار داشت: درواقع کارکرد این ستاد را باید کارکرد نظام محاسبه کرد؛ از سال 81 به فرمان رهبری برای تشکیل ستاد صادر شد تا سال 92 فاقد قانون خاص و ساختار و سازمان و مقررات داخلی بودیم اما در سال 92 مجلس قانون مبارزه با قاچاق کالا را وضع و ابلاغ کردو 26 دستگاه در حال حاضر این مسئولیت را به عهده دارد.
موید خرم‌آبادی در پایان گفت: مهمترین دستاورد این ستاد کاهش حجم قاچاق از 25 میلیارد دلار به 12.5 میلیارد دلار بوده است.
منبع: فارس

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها